حسن روشن در گفت‌وگو با پانا

استقلال در لیگ برتر هم نتیجه نمی‌گیرد؛ الهلال فوق‌العاده نبود، استقلال ضعیف عمل کرد

اینکه هر بازیکنی فرهاد مجیدی خواسته جذب شده از اصل اشتباه است/ گابریل هنوز اسم بازیکن رو نمی‌داند اما می‌خواست ایراد تیم را بگیرد / فرهاد مجیدی زیاد قول می‌دهد اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال و عضو سابق کمیته فنی این باشگاه معتقد است این تیم در فصل جدید لیگ برتر هم با روشی که در پیش گرفته نتیجه نخواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۲۱۵۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
استقلال در لیگ برتر هم نتیجه نمی‌گیرد؛ الهلال فوق‌العاده نبود، استقلال ضعیف عمل کرد

حسن روشن در گفت‌وگو با پانا، درباره شکست استقلال مقابل الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: « به نظرم تیم الهلال خیلی فوق‌العاده ظاهر نشد بلکه استقلال خیلی عملکرد بدی داشت. من سال‌هاست راجع به تیم‌های ایرانی صحبت می‌کنم و معتقدم با این برنامه‌ریزی هیچ اتفاقی برای فوتبال ایران نمی‌افتاد. شاید اتفاقی در مصاف با عرب‌ها به اولی یا دومی برسیم اما بعد از آن دچار مشکل می‌شویم. فوتبال عرب‌ها شبیه به انگلستان است؛ آنها هر سال ترکیب خود را عوض نمی‌کنند و بازیکنان در نتیجه‌گیری تیم خیلی اثرگذار هستند مثل فوتبال ایران نیست که یا مساوی می‌کنیم یا نهایتا با یک گل نتیجه را پیروز می‌شویم یا اینکه می‌بازیم. »

وی ادامه داد: « اگر در تیم استقلال بازیکن جذب کردیم چرا باید نیمکت نشین باشند و به جای جبران همچنان بیرون از زمین باشند. متاسفانه این مسائل به مدیریت فنی تیم برمی‌گردد. البته وقتی مدیریت باشگاه دچار مشکل است این مسائل در امر فنی هم طبیعی است. اصل مدیریت باشگاه است که وضعیت بسیار خرابی دارد. »

روشن با اشاره به صحبت‌های مدیرعامل و سخنگوی تیم پس از شکست مقابل الهلال عنوان کرد: « بعد از شکست برابر الهلال مدیرعامل و سخنگو می‌گویند هر بازیکنی که فرهاد مجیدی می‌خواسته جذب کردیم و در واقع با این حرف به‌ نوعی مجیدی را مقصر این باخت می‌دانستند. در صورتی که حتی گفتن این جمله که هر بازیکنی که مجیدی خواسته جذب کردیم هم غلط است. چرا باید هر بازیکنی که سرمربی درخواست کرده جذب می‌شد؟! در باشگاه استقلال اتاقی وجود دارد که‌ سال‌هاست خالی است اما سر در این کمد نوشته کمیته فنی به این معنی که افراد متخصص به همراه مربی و بازیکن مورد نظر جلسه می‌گذارند و سطح فنی بازیکن مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و به آنها نتیجه را اعلام می‌کنند. این کار از اصل اشتباه است که هر بازیکنی که مجیدی خواست باید جذب می‌شد. »

وی تاکید کرد: « استقلال دو بازی دیگر را ببازد هواداران صدایش درمی‌آید؛ البته که همین الان هم از وضعیت تیم ناراضی هستند. در همین دوره اقداماتی برای تیم انجام شد که در دوره‌های قبل شاهد آن نبودیم. از یک هفته جلوتر تیم در اردو بود و آنها هم دلشان را به همین اردو خوش کرده بودند. از آن طرف گابریل از ایتالیا آمده بود و او را نشانده بودند روی صندلی که ایرادهای تیم را بگیرد، در صورتی که گابریل هیچ شناختی از تیم ندارد و حتی هنوز اسامی بازیکنان استقلال را هم نمی‌داند. آن وقت از او برای چگونگی بازی نظرخواهی می‌کنند. همه این‌ها گول زدن مردم است »

روشن ادامه داد: « یک بازیکن جای شیخ دیاباته جذب کردند ولی او نیمکت‌نشین است، اگر قرار باشد که چنین بازیکنانی برای تیم جذب شوند که هیچ سودی نداشته باشند و نیمکت‌نشین باشند، چرا از بازیکنان تیم امید و جوانان استفاده نمی‌کنند که در آینده هم همین بازیکنان به سودشان باشد و بتوانند با انتقال آنها به باشگاه‌ها و تیم‌های دیگر برای باشگاه درآمدزایی کند. در حال حاضر تیم در پست فوروارد بازیکن در اختیار ندارد و ارسلان مطهری که اتفاقا برای آنها بد بازی نکرده، او را هم تعویض می‌کنند. تعویض‌هایی که در بازی مقابل الهلال صورت گرفت کاملا اشتباه بود. بازیکنان جدید در حد بازیکنان قدیمی نبودند، البته نه اینکه بازیکنان قدیمی هم خیلی خوب باشند اما به طور کلی آنها هم خوب نبودند. »

عضو سابق کمیته فنی باشگاه استقلال در ادامه درباره پیش‌بینی‌از عملکرد این تیم در لیگ برتر گفت: با شرایطی که استقلال دارد باید بگوییم این تیم در لیگ هم نتیجه نمی‌گیرد. در برابر الهلال قدرت بدنی بازیکنان پس از چند دقیقه افت می‌کرد و این نشان می‌داد آنها بدنسازی خوبی هم نداشتند. متاسفانه تیم استقلال در نهایت ناآمادگی به میدان رفت اما برعکس تیم الهلال از کوران مسابقات به این مسابقات آمده بودند. البته سرمربی تیم هم مقصر است، متاسفانه مجیدی قول زیاد می‌دهد اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اما اگر صادقانه بگوید که تیم چه مشکلاتی دارد و چند بازیکن جوان به تیم اضافه شده و هماهنگی سخت است؛ هواداران آن را می‌پذیرند اما اینکه مدام قول می‌دهد و در نهایت هیچ اتفاقی نمی‌افتد باعث نارضایتی همه می‌شود. »

وی در پایان گفت: « در کشورهای پیشرفته علاوه بر اردوی آماده‌سازی که گذاشته می‌شود دو تیم مسئولیت بازیکنان را برعهده می‌گیرند؛ در یک بخش امور فنی مورد بررسی قرار می‌گیرد و یک بخش دیگر مسائل را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کنند و در آخر فصل آن را در اختیار کادر فنی می‌گذارند اما در فوتبال ایران همه چیز برعکس است؛ فردی مثل گابریل که از خارج آمده و موی بور و چشم رنگی دارد؛ اصلا حتی نمی‌داند سرویس‌های بهداشتی باشگاه کجا هست آن وقت نیامده از او می‌خواهند در مورد استقلال نظر بدهد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار