قصه خوانی برای كودكان در كتابخانه های عمومی دزفول

خبرگزاری پانا: رئیس اداره کتابخانه های عمومی دزفول از ویژه برنامه های قصه خوانی برای كودكان در كتابخانه های عمومی این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، فروزان مهرانپوررئیس کتابخانه های عمومی دزفول گفت: اهمیت قصه خواندن و عادت كودكان به مطالعه بر كسی پوشیده نیست. دراین زمان كه رسانه های دیداری از جمله تلویزیون، رایانه، پلی استیشن و هزاران برنامه ها ی سرگرم كننده دیگر وارد زندگی كودكان شده و رقبای اصلی كتاب به حساب می آیند باید فكری كرد تا فاصله كودكان با این یار قدیمی كمتر شود و بتوانند كتاب را در برنامه روزانه خود جای دهند.
وی افزود: از این رو اداره كتابخانه های عمومی از ماه های گذشته برنامه قصه خوانی برای كودكان را در برنامه خود گنجانیده است. در سال1390 با برگزاری همایش مادران انتظار اهمیت مطالعه مادر در دوران بارداری و همچنین تاثیر آن بر جنین و ذهن و هوشیاری او برگزار شد. در ادامه فعالیت های فرهنگی این اداره در این خصوص برگزاری كلاس های قصه خوانی در كتابخانه های عمومی عارف دزفولی توسط ندا مراد پور و همچنین در كتابخانه عمومی رودبند توسط زینب دینارزاده را داشته است.
مهرانپور افزود: برنامه كتابخانه عمومی رودبند كه از اوایل هفته گذشته در روزهای پنجشنبه ساعت10 الی12 برگزار شد. جلسه اول با 6 نفر از كودكان عزیز برگزار شد بعد از اتمام كلاس، كتابخوان های كوچك به نقاشی هر آنچه از داستان درك كرده بودند مشغول شدند و جالب این بود كه این نقاشی ها نشان از درك بالای این عزیزان می داد. داستان اول كه خوانده شد با اصرار كودكان برای ادامه قصه خوانی و به پیشنهاد قصه گو همه با هم برای انتخاب كتاب دوم به بخش كتب كودك کتابخانه رفته و پس ا ز زیر و رو كردن كتابها بالاخره كتاب جالی خجالتی انتخاب شد.
وی در ادامه گفت: نكته قابل توجه دقت بچه ها در انتخاب كتاب بود. در نهایت هم قرار بر این شد كه بچه ها در هفته كتاب داستان بخوانند و هر كس دوست داشت در جلسه بعدی آن را برای بقیه تعریف كند.
لاز به ذكر است این كلاس ها رایگان بوده و جلسه اول با 6 نفر شروع شده، امید است اما آمار مراجعه جهت شرکت در این جلسات در این هفته بیشتر شود ، البته خانواده های بسیار زیادی برای ثبت نام و شرکت کودکان خود در این ویژه برنامه تماس گرفته اند و ما امیدواریم در جلسات بعدی شاهد حضور بیشتر بچه ها باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار