17 شهریور راه را برای سوادآموزی در کشور باز کرد

قم(پانا)- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم تأکید کرد 17 شهریور باعث شد راه برای تحصیل و سوادآموزی در کشور باز شود.

کد مطلب: ۱۲۱۳۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
17 شهریور راه را برای سوادآموزی در کشور باز کرد

حجت الاسلام «محمدرضا قاسمی نیا» معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: تقارن روز جهانی سوادآموزی با سالروز قیام 17 شهریور را گرامی می‌داریم. برکت خون شهدای جمعه خونین سال 1357 بود که راه را برای باسوادی و تحصیل علم باز کرد و سوادآموزان ما توانستند تا مدارج بالای علمی را به خوبی طی کنند.

قاسمی نیا خاطرنشان کرد: از 179 شهید نهضت سوادآموزی در کشور، نام پنج شهید بزرگوار به نام های سید حسین سعیدی، عباس آوری فرد، فاطمه حاج بابایی، احمد علیخانی و محمدعلی ملک محمدی که در حوزه سواد آموزی قم تلاش داشتند، در زمره شهدای استان می درخشد.

وی یادآور شد: در موضوع آموزش سواد به اتباع غیر ایرانی، اولویت را به خانواده های معظم شهدای مدافع حرم اختصاص دادیم، وقتی این خبر از طریق رابط فرهنگی ما و صبیه مکرم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به ایشان رسید، آن سردار والامقام تبسمی کردند و فرمودند: «این کار را ادامه بدهید».

معاون سوادآموزی استان قم ادامه داد: برنامه ریزی شده بود که برای ارائه گزارش کاملی از این طرح، خدمت شهید سلیمانی برسیم اما متاسفانه با شهادت ایشان در دی‌ماه 98، توفیق از ما سلب شد.

وی افزود: حدود 100 نفر از خانواده ها را در طرح فوق آموزش دادیم، اما با توجه به اینکه در سوادآموزی، دوره انتقال ویژه اتباع تعریف نشده بود، پیگیری کردیم و بحمدالله موضوع دوره انتقال حل و در سطح کشور اجرایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار