استاندار گیلان:

تعطیلی طولانی‌مدت مدارس آسیب زاست

رشت (پانا)- استاندار گیلان گفت آماده‌سازی مدارس با در نظر داشتن تدابیر و توصیه‌های بهداشتی ضروری است و واکسیناسیون فرهنگیان باید با جدیت پیگیری و انجام شود.

کد مطلب: ۱۲۱۳۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلی طولانی‌مدت مدارس  آسیب زاست

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، ارسلان زارع در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: تجارب نظام‌های آموزشی مختلف نشان می‌دهد تعطیلی طولانی‌مدت مدارس به دلیل عدم دسترسی دانش‌آموزان به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مطلوب، آسیب‌های آموزشی، جسمی و روحی متعددی را برای دانش‌آموزان در بر داشته است.

وی افزود: به‌طور قطع حفظ سلامت دانش‌آموزان و معلمان از اولویت‌های اصلی کشورمان بوده و اجرای تصمیم آموزش حضوری دانش‌آموزان نیازمند تکمیل فرایند واکسیناسیون اعم از فرهنگیان و خانواده های دانش آموزان، آماده سازی فضای مدرسه با رعایت تدابیر و پروتکل‌های بهداشتی، امنیت خاطر خانواده‌ها و تأمین تجهیزات و امکانات لازم مدارس است.

استاندار راه‌اندازی سامانه «شاد» را نشان دهنده آن دانست که نظام آموزشی کشور در مسیری رو به رشد با استفاده از فنآوری های آموزشی ‌روز، گام برداشته و در گذر زمان با بهره گیری از فرصت‌های مغتنم برای ارتقای کاربردهای آموزشی و پرورشی خود اقدام کرده است.

زارع تأکید کرد: در شرایط کنونی اگر چه آموزش مجازی به والدین این امکان را می‌دهد که با عدم حضور در مدرسه نسبت به آموزش فرزند خود، احساس امنیت بیشتری کنند؛ اما دانش‌آموزان به اجتماعی شدن نیاز دارند و این مهم با آموزش حضوری فراهم می‌شود ضمن آنکه کیفیت آموزش حضوری به مراتب از آموزش غیرحضوری بالاتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش استان در استقبال از آغاز سال نو تحصیلی اظهار کرد: اقدامات ضروری شامل: سازماندهی دبیران، ثبت نام دانش آموزان، مرمت فضای مدرسه و توزیع سرانه بهداشتی در مدارس انجام شده است.

رحمتی با استناد به سخنان رئیس جمهور در گشایش تدریجی مدارس گفت: بازگشایی مدارس بر اساس ساز و کارهای اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود که در صورت تحقق این شرایط، آموزش به صورت حضوری خواهد بود.

وی واکسیناسیون گروه های مختلف جامعه را از شرایط بازگشایی خواند و گفت: واکسینه شدن معلمان، خانواده ها و رانندگان مدارس از اولویت های آموزش و پرورش است و هر معلم فقط در صورت ارائه کارت واکسیناسیون قادر به تدریس حضوری دانش آموزان خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود 2 هزار و 980 نیروی پیش دبستانی، خرید خدمت و آموزش دهنده سوادآموزی خاطرنشان کرد: براساس قانون تعیین تکلیف این نیروها، آموزش و پرورش گیلان با تمهیداتی، 2400 نفر از این نیروها را براساس ضوابط و امتیازات کسب شده، جذب کرده و حدود 600 نفر نیز تا سال تحصیلی آینده در آموزش و پرورش مشغول به کار خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار