کرونا موجب افت تحصیلی شد
رشت (پانا) - یک کارشناس سنجش و پایش آموزش و پرورش بیان کرد آموزش مجازی سبب ایجاد مشکلات تحصیلی زیاد و مانع بهرهمندی بهتر دانشآموزان از وقت خود شده است.
عبداله اکبری در گفت و گو با پانا، در خصوص ضرورت بازگشایی مدارس و مشکلات آموزش غیرحضوری گفت: «با شیوع بیماری کرونا در کشور، آموزش دانش آموزان،
از طریق شبکه های اجتماعی بالاخص شبکه شاد توسط دبیران و معلمان ساعی و دلسوز تداوم یافت، در صورتی که دانش آموزان باید در کنار معلمان، مربیان و آموزگاران و هم سن وسالان خود احترام متقابل و مهارت های اجتماعی و زندگی در کنار یکدیگر را بیاموزند.»
وی در ادامه تاکید کرد: «عدم فرهنگ سازی در استفاده از فضای مجازی آسیب های اجتماعی و اخلاقی زیادی را سبب شده است که اولین و جدی ترین آسیب، عدم بهره مندی از آموزش حضوری و عادت به آموزش از راه دور است.»
اکبری تصریح کرد: «عدم مسئولیت پذیری، سستی و تنبلی، تمایل به گوشه گیری، تبدیل شدن آموزش به سرگرمی، ناتوانی در مدیریت زمان، افزایش روحیه پرخاشگری و خشونت، افت اعتماد به نفس و توسعه وسواس های فکری و عملی از آثار دیگر دور بودن از فضای آموزش حضوری است.»
زینب اکبری: خبرنگار پانا
ارسال دیدگاه