مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خبر داد:

برگزاری نخستین جشنواره کشوری روش‌های نوین تدریس کتب دارالقرآن الکریم به میزبانی آذربایجان‌شرقی

تبریز (پانا)- نخستین جشنواره کشوری روش‌های نوین تدریس کتب دارالقرآن الکریم به میزبانی آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۱۱۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین جشنواره کشوری روش‌های نوین تدریس کتب دارالقرآن الکریم به میزبانی آذربایجان‌شرقی

جعفر پاشایی ضمن اعلام این خبر گفت: با عنایت به واگذاری دبیرخانه پایگاه مجازی مراکز دارالقرآن الکریم کشور به استان آذربایجان شرقی از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، با پیشنهاد آذربایجان شرقی و تلاش ستودنی همکاران دبیرخانه، پس از موافقت وزارت، برگزاری این جشنواره به استان ما واگذار شده است.

تا چندی پیش دارالقرآن ها کتاب های مشخص و معینی برای تدریس نداشتند و این مشکلی بزرگ در روند آموزشی این دارالقرآن ها بود.

هم اکنون با تلاش های شبانه روزی وزارت آموزش و پرورش کتاب هایی جداگانه برای تمامی سطوح آموزشی دارالقرآن ها از جمله روخوانی و روانخوانی و تجوید و مفاهیم و ... طراحی شده و در ۷۵۰ دارالقرآن سراسر کشور در حال تدریس است.

امسال با توجه به این که میزبانی دبیرخانه پایگاه مجازی مراکز دارالقرآن کشور به استان آذربایجان شرقی تعلق گرفته است، آموزش و پرورش این استان نیز در راستای افزایش کیفیت آموزشی مراکز دارالقرآن و شناسایی همکاران علاقه مند، فعال و خوش فکر در زمینه تدریس کتاب های دارالقرآن ها این جشنواره را طراحی و پس از تایید از سوی وزارت به استان ابلاغ کرده است.

این جشنواره در سه رشته روش تدریس حضوری، روش تدریس غیرحضوری و تصویرسازی کتب دارالقرآن ها برگزار می‌شود که در رشته روش تدریس حضوری شرکت کنندگان الگوهای تدریس خود را درباره این کتاب و در رشته روش تدریس غیرحضوری محتوای های الکترونیک خود را ارسال خواهند کرد.

مهلت شرکت در این جشنواره تا پایان مهرماه خواهد بود و عموم فرهنگیان سراسر کشور به ویژه نیروهای دارالقرآن ها می‌توانند در این جشنواره شرکت کرده و آثار خود را به آیدی های اعلامی ارسال کنند. همچنین فرآیند داوری این جشنواره در آبان ماه و اعلام نتایج و اختتامیه آن در آذرماه خواهد بود.

در این جشنواره کلیه آثاری که حد نصاب علمی لازم را در فرآیند داوری به دست آوردند، ضمن صدور لوح تقدیر، در کانال های کشوری شبکه شاد بارگزاری شده و در قالب نمایشگاه مجازی نیز عرضه خواهد شد.

آیدی های اعلامی برای ارسال آثار در شبکه شاد برای رشته روش تدریس حضوری sadigh110@ و برای رشته های روش تدریس غیرحضوری و تصویر سازی کتب دارالقرآن mahdiyavar_14@ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار