عضو ششمین دوره شورای شهر تهران:

بسیاری از مناطق به سامانه 137 دسترسی ندارد

تهران (پانا) - عضو شورای ششم شهر تهران گفت بسیاری از مناطق شهرداری تهران به سامانه 137 دسترسی ندارد و باید از شهرداری پرسید که علت این قطعی چیست؟

کد مطلب: ۱۲۱۰۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
بسیاری از مناطق به سامانه 137 دسترسی ندارد

محمد فرجود، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در هفتمین جلسه شورا گزارش خود را درخصوص اهم فعالیت‎‌های این سازمان ارائه کرد و مهدی اقراریان پرسش‌‎هایی را درخصوص گزارش او مطرح کرد.

مهدی اقراریان پس از این گزارش گفت: در جمهوری اسلامی، گزارش‎‌های مسئولان روی کاغذ خیلی زیباست اما اگر مرد میدان باشیم و وارد میدان شویم و واقعیت مسائل را در نظر بگیریم، می‏‌بینیم که واقعیت‎‌ها با گزارش‎‌هایی که ارائه می‎‌شود، بسیار متفاوت است. از جمله این موارد، وضع نظافت شهر تهران است. همچنین گزارشی که درمورد سامانه 137 ارائه شد.

اقراریان افزود: من روز جمعه به ستاد 137 مراجعه کردم و تنها یک نفر در ستاد بود و از آنجا با 137 تماس گرفتم و دیدم که بسیاری از مناطق به سامانه 137 دسترسی ندارد. علت این قطعی چیست؟

اقراریان درخصوص گزارش فرجود نیز گفت: این گزارش بیشتر شامل مفاهیم بود و لذا روند گزارش‎دهی اشتباه بود. البته در این گزارش به اقدامات هم اشاره شده بود و از این بابت تشکر می‎کنم.

وی همچنین طی تذکری گفت: نکته‎‌ای در خصوص جذب نیروی انسانی در این گزارش وجود دارد و از دکتر جاوید درخواست دارم که جلوی این دسته اقدامات غیر کارشناسی زیرمجموعه خود را بگیرند و اگر جایی هم وجود دارد که شورا باید ورود کند. لطفا تذکر دهید که ورود کنیم زیرا تخلفاتی را مشاهده می‎‌کنیم.

این عضو شورای شهر تهران همچنین طی تذکر دیگری گفت: در دوره شورای پنجم انتصاباتی از این دست زیاد داشتیم. وقتی که کسی لیسانس مکانیک دارد و فوق لیسانس مدیریت اجرایی، به دلایلی به کاری منصوب می‎‌شود که از آن سررشته ندارد مشخص است که نتیجه چه می‌‎شود.

اقراریان گفت: با استناد به بند (ح) ماده 14 وظایف هیات مدیره سازمان در اساسنامه تدوینی سازمان فناوری ارتباطات و اطلاعات شهرداری تهران، در خصوص شرایط انتصاب مدیرعامل، برداشت ما این است که آقای فرجود از روز اول شرایط انتصاب را نداشته است. لذا ضمن تقدیم اساسنامه به پیوست، موضوع به‌عنوان تذکر به سرپرست شهرداری تهران تقدیم شورای اسلامی شهر تهران می‎‌شود.

وی تاکید کرد: در بند (ح) نیز آمده است که انتخاب یک نفر از شاغلان رسمی شهرداری و با سابقه فعالیت حداقل هشت سال سابقه کار قراردادی در شهرداری تهران به‌عنوان مدیرعامل که با حکم رئیس شورا منصوب می‌‎شود. بر اساس این اساسنامه ایشان با حکم شهرداری تهران منصوب شدند و خواهشمندم آقای جاوید این موضوع را دنبال کنند. احتمالا کسانی که آقای فرجود جذب کرده نیز شرایطی نظیر ایشان داشتند و کسانی که عذرشان را خواسته متخصصانی بودند که نسبت به این رویه غلط، تذکر داده‌‎اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار