معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد

ثبت اطلاعات 13 میلیون پلاک ثبتی در بانک جامع اطلاعات املاک

خبرگزاری پانا:معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ثبت اطلاعات 13 میلیون پلاک ثبتی در بانک جامع اطلاعات املاک این سازمان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدحسن بکائیان معاون امور املاک این سازمان در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید ثبت اسناد و املاک کردستان با اشاره به ثبت اطلاعات 13 میلیون پلاک ثبتی در بانک جامع اطلاعات املاک این سازمان اظهار داشت: بیش از 80 مرحله اطلاعاتی در خصوص هر کدام از این پلاک‌ها جمع‌آوری شده و در بانک جامع اطلاعات املاک نگهداری می‌شود.

وی افزود: تاکنون بیش از 16 میلیون پلاک ثبتی نیز در بانک اطلاعات کاداستر وارد شده است.

بکائیان با اشاره به اینکه اجرای طرح کاداستر کشور از 20 سال پیش آغاز شده است تصریح کرد: تمامی نقشه‌های کاداستر شهری که بر عهده سازمان ثبت قرار گرفته بود تهیه شده است.

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه تبدیل اسناد قدیمی به سندهای کاداستری از تکالیف این سازمان در اجرای برنامه پنجم توسعه است گفت: بیش از 5.5 میلیون سند کاداستری تاکنون در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در گذشته تنها تهیه نقشه کاداستر شهری بر عهده سازمان ثبت بود ولی در قانون برنامه پنجم توسعه اجرای کاداستر جامع کشور نیز جزو تکالیف این سازمان قرار گرفته است.

بکائیان از تمامی دستگاه‌های متولی حفاظت و حراست از منابع طبیعی و املاک دولتی خواست که نقشه املاک خود را به ادارات ثبت اسناد استان‌ها تحویل دهند تا نسبت به صدور سند مالکیت آن اقدام شود و بدین وسیله از پدیده شوم زمین‌خواری جلوگیری می‌شود.

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: تاکنون اطلاعات بیش از 45 میلیون هکتار از اراضی جنگل‌ها به وسیله نقشه‌های کاداستری جمع‌آوری شده است.

وی با تأکید بر این که 100 درصد عملیات مربوط به صدور اسناد به صورت مکانیزه در دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود تأکید کرد: تمامی دفاتر اسناد رسمی به وسیله سیستم الکترونیک تقاضای استعلام را ارسال می‌کنند.

بکائیان در ادامه افزود: از ابتدای امسال نیز به صورت متناوب دفاتر اسناد رسمی فرم خلاصه معاملات را نیز به صورت مکانیزه به ادارات ثبت ارسال می‌کنند.

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: با اقدام انجام شده در سال جاری سرگردانی و گرفتاری مردم در زمینه گرفتن پاسخ استعلامات و صدور اسناد برطرف شده است و صرفه جویی‌های متعدد به همراه داشته است.

بکائیان اذعان داشت: هم اکنون به بیش از 90 درصد استعلامات در کمتر از 2 روز پاسخ داده می‌شود و تا پایان سال تمامی نقل و انتقال اسناد به روز خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌صد سال از عمر سازمان ثبت اسناد و املاک در کشور می‌گذرد اظهار داشت: در چند سال اخیر جهش خوبی از لحاظ تغییر روش‌های سنتی در پرونده‌های ثبتی به روش نوین و مکانیزه انجام شده که این امر منجر به ارائه خدمت در اسرع وقت و با دقت بیشتری به مردم شده است.

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین از وجود 27 میلیون پرونده ثبتی در کشور خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار