جذب بیش از 60 درصد معرفی شدگان بورسیه مقطع دکتری وزارت علوم در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

تهران (پانا) - مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای ازجذب بیش از 60% معرفی شدگان بورسیه مقطع دکتری وزارت علوم در این خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
جذب بیش از 60 درصد معرفی شدگان بورسیه مقطع دکتری وزارت علوم در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

به گزارش اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای، حسین سلمانی مدیر کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای در حاشیه جلسه هیأت اجرایی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه بیان داشت: از سال 1397 تاکنون بالغ بر 77 نفر بورسیه مقطع دکتری که از سوی مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه معرفی و 27 نفر پس از طی مراحل جذب با مرتبه علمی استادیاری در این دانشگاه استخدام شده و28 مورد دیگر نیز در دست اقدام قرار دارد.

وی افزود: همچنین فرآیند بررسی صلاحیت علمی و توانایی های آموزشی‌ این معرفی شدگان با شاخص هایی مشابه شرکت‌کنندگان فراخوان های جذب صورت می پذیرد.

سلمانی با بیان اینکه مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم واجدین شرایط را به منظور تسریع فرآیند جایابی همزمان به چند دانشگاه معرفی می کند و به همین دلیل تعدادی از مشمولین در این دانشگاه به دلایل شخصی موسسات دیگری را برای همکاری انتخاب کرده اند اظهار داشت: در صورتی فارغ التحصیلان بورسیه وزارت علوم در مقطع دکتری در رشته های دایر دانشگاه واجد شرایط علمی و عمومی متقاضی به جذب در واحدهای آموزشی این دانشگاه خصوصاً در استان های کمتر برخوردار است که دانشگاه آمادگی تسهیل و تسریع فرآیند ارزیابی و جذب معرفی شدگان را داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای خاطر نشان کرد: عموماً تولید علم و انتشار مقاله از نتایج پایان نامه ها و پروژه های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی صورت می پذیرد که با توجه به اهداف و ماموریت های دانشگاه های مهارت محور از ایده یک پژوهش تا انتشار نتایج توسط خود عضو هیئت علمی این دانشگاه صورت می پذیرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تفاوت فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی این دانشگاه با سایر دانشگاه ها عنوان کرد: علاوه بر موارد یکسان و مشترک، نظارت و نگهداری از تجهیزات بیش از 3000 کارگاه و آزمایشگاه‌، تدریس دوسوم از دروس مقاطع کاردانی و کارشناسی به صورت عملی، کسب امتیاز های لازم در آزمون فنوحر ( آزمون سنجش شایستگی تدریس دروس عملی)، همکاری فعال در بازنگری سرفصل های درسی از دیگر وجوه تمایز کادر آموزشی این دانشگاه با سایر موسسات آموزش عالی کشور و جهاد علمی در راستای گسترش آموزش عالی مهارتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار