راه‌اندازی نظام صنفی خبرنگاری باید مطالبه خبرنگاران باشد

شیراز (پانا) – رئیس بسیج رسانه کشور گفت خبرنگاران از همه جا می‌نویسند ولی هیچ‌گاه از مشکلات خود ننوشته‌اند، اینکه چرا تاکنون یک نظام صنفی خبرنگاری به معنای واقعی وجود نداشته، یک ضعف است و همین امر موجب شده تا هرکسی به این حوزه ورود کند و بدون تعهد و تخصص به انتشار پیام‌های بی‌محتوا و یا اشتباه بپردازد و خود را خبرنگار تلقی کند.

کد مطلب: ۱۲۰۹۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی نظام صنفی خبرنگاری باید مطالبه خبرنگاران باشد

مسعود بصیری امروز در جمع مدیران، خبرنگاران و عکاسان رسانه های جمعی استان فارس در شیراز، ادامه داد: رسانه ها سنگرساز بی سنگر هستند؛ اگر یک بستنی فروشی ساده بدون مجوز راه اندازی نمی‌شود، چرا افراد بدون مجوز با یک پیج و یک کانال، هر فرد یا گروهی را در جامعه مورد هجمه قرار می دهند.

او با اشاره به اینکه خبرنگار مقام استادی و معلمی دارد و باید بداند که پیامبر جامعه است، چرا که حامل پیام است و پیامرسان، گفت: این، خبرنگاران هستند که می‌توانند جامعه را به هر سمتی سوق دهند و منشا جریانات فکری در جامعه باشند.

او افزود: انسان در هر شغلی می‌تواند نقش خود در اجتماع را ایفا کند. در کار خود یک وظیفه الهی را به عهده بگیرد اما رسانه ها این وظیفه را دوچندان دارند؛ رسانه ها با قلم خود می توانند جامعه را به راه صواب یا ناصواب هدایت کنند.

او با تاکید بر اینکه سانسور دیگر به معنای مسکوت کردن نیست، گفت: سانسور در رسانه امروز به معنای بیش از حد صحبت کردن است و جامعه ما با حجم عظیمی از محتواهای پوچ و توخالی که روزانه در بین کاربران در فضای مجازی دست به دست می‌شود، دچار سانسور شده است.

او گفت: متاسفانه رشد کانال‌های خبری غیررسمی موجب شده تا مردم اخبار خود را از رسانه‌های رسمی دنبال نکنند، بلکه از افراد و رسانه‌های خرد و محلی که بسیاری از آنها بدون مجوز هستند اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

او از خبرنگاران خواست تا راه‌اندازی نظام صنفی را مطالبه کنند تا تفاوت‌های بین خبرنگاران حرفه‌ای و متعهد و غیره دیده شود و مرجعی برای حل مسائل حوزه خبرنگاری باشد.

او ادامه داد: باید بین خبرنگاری که به دنبال مصالح نظام و اعتلای جامعه است با فردی که به دنبال تخریب است، تفاوت قائل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار