بهره‌برداری از سه‌خانه تاریخی اردبیل به بخش خصوصی واگذار می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی اردبیل خبر داد با تصویب صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، سه خانه تاریخی اردبیل برای بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۹۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از سه‌خانه تاریخی اردبیل به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش اداره کل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اظهار کرد: صندوق توسعه صنایع‌ دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با برگزاری آگهی مزایده اقدام به واگذاری بهره‌برداری بناهای تاریخی کرده که سه خانه تاریخی استان اردبیل نیز در لیست بناهای هدف برای واگذاری است.

او از جمله خانه‌های تاریخی که مقرر شده واگذار شود را خانه شریعت واقع در خیابان سی متری اردبیل ذکر کرد که با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی بهره‌برداری از آن انجام خواهد شد.

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان همچنین خانه خادم‌باشی واقع در محله اوچدکان را از دیگر خانه‌های مصوب برای واگذاری با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی دانست و گفت: خانه آصف واقع در محله معمار نیز با کاربری فرهنگی و پذیرایی برای بهره‌برداری واگذار خواهد شد.

فلاحی ادامه داد: افراد واجد شرایط و دارای صلاحیت‌های لازم می‌توانند برای شرکت در این مزایده تا دهم شهریورماه اقدام کنند تا با بررسی پیشنهادات و صلاحیت‌ها از نظر کمیته فنی و بازرگانی، برندگان واگذاری مشخص شود.

استان اردبیل با پیشینه قوی فرهنگی دارای آثار تاریخی فراوان در بین استان‌های کشور است.

مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان، بقعه شیخ‌کلخوران متعلق به امین‌الدین جبرئیل پدر شیخ صفی‌الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران، خانه ارشادی، حمام ملاهادی، برج شاطر، پل هفت چشمه، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از جاذبه‌های اردبیل هستند.

همچنین مقبره شیخ‌حیدر، کاروانسرای قانلی‌بولاغ، سنگ نبشته‌های ساسانی، قلعه‌های دیو، قهقهه و کهنه در مشگین‌شهر ، قیز قلعه و شاه‌تپه در گرمی، حمام سنگی در کوثر، قلعه بوینی‌یوغون در نیر، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره‌های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه‌هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.

دهکده صخره‌ای باستانی ویند کلخوران، تپه‌های باستانی آناهیتا ، گورستان سنگی پیرازمیان، کلیسای مریم مقدس، کاروانسرای شاه‌عباسی، شهر یئری، شیروان دره‌سی، عمارت آقازاده اردبیلی ، منطقه گردشگری کپز و ازناو ، منطقه حفاظت شده آق‌داغ، ژئوپارک دربند مشکول، گیلوان، آبشارهای سردابه، گورگور، شورشورنه، آق بلاغ (سیبیه‌خانی)، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر آثار قابل توجه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار