۱۳ هزار و ٢٠٠ مورد از اشیای تاریخی اردبیل در سامانه جام به ثبت رسید

اردبیل(پانا) - مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل اعلام کرد تاکنون ۱۳ هزار و ۲۰۰ مورد از اشیای تاریخی استان اردبیل در سامانه جام به ثبت رسیده است.

کد مطلب: ۱۲۰۱۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
۱۳ هزار و ٢٠٠ مورد از اشیای تاریخی اردبیل در سامانه جام به ثبت رسید

به گزارش اداره کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: در راستای حفاظت و نگهداری از اشیای تاریخی استان ثبت آنها در سامانه جام از مهمترین رویکردها بوده که در این راستا در سال‌های اخیر اقدامات توسعه یافته است.

او بیان کرد: در حالی که تا سال 96 تعداد سه هزار و 500 شی ساماندهی و در سامانه جام به ثبت رسیده بود، این تعداد امسال به 13 هزار و 200 مورد افزایش یافته است و فعالیت‌ها در این حوزه تداوم دارد.

فلاحی، مرمت اشیا را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و گفت: تا سال 96 اقدامی در این حوزه انجام نشده بود، اما با پیگیری‌های اساسی انجام شده و در راستای حفاظت از اشیای تاریخی، تاکنون 250 مورد از اشیای تاریخی مرمت شده است.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از آسیب‌شناسی 400 شیء در سطح استان به فاصله سال‌های 96 تاکنون خبر داد و افزود: تا سال 96 اقدامی در راستای آسیب‌شناسی اشیا صورت نگرفته بود که با توجه به اهمیت این امر تلاش‌ها در این زمینه آغاز شد.

فلاحی اشیای تاریخی را از مهمترین مولفه‌های تاریخ و تمدن و شیوه زندگی مردم هر منطقه عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت این اشیا برنامه ساماندهی و ثبت، مرمت و آسیب‌شناسی این اشیا با جدیت ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار