رضا رجبی در گفت‌وگو با پانا

بعید است فرهاد مجیدی درخواست جذب این بازیکنان را داده باشد

استقلال به بازیکنان در سطح تیم ملی نیاز دارد نه بازیکن رباط پاره / مددی لجبازی می‌کند و با برنامه پیش می‌رود

تهران (پانا) - پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است بازیکن‌های که طی دو روز اخیر جذب این تیم شده‌اند با نظر فرهاد مجیدی نیست.

کد مطلب: ۱۲۰۹۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
بعید است فرهاد مجیدی درخواست جذب این بازیکنان را داده باشد

رضا رجبی در گفت‌و‌گو با پانا درباره عملکرد استقلال در فصل نقل و انتقالات و اعتراض هواداران به بازیکنان جذب شده گفت: « با تمام احترامی که برای بازیکنان جوان که به تازگی جذب باشگاه استقلال شده‌اند، اما باید بگویم من فکر نمی‌کنم این لیست را فرهاد مجیدی به باشگاه داده است. در واقع این سیاست باشگاه است که بازیکنان جوان برای آینده جذب کند اما با توجه به شرایطی که استقلال دارد ابتدا باید تیم را تقویت و پس از آن بازیکنان جوان جذب شوند. »

وی افزود: « تیم استقلال نیاز به بازیکنان ملی و باتجربه دارد تا بتوانند شرایط را بهبود ببخشد. این تیم قرار است یک ماه دیگر در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال به میدان برود، بنابراین بازیکنان حاضر در ترکیب تیم باید عصای دست فرهاد مجیدی باشند. هواداران این بار دیگر منتظر جام هستند و از استقلال قهرمانی می‌خواهند. بازیکنانی باید در این تیم به میدان بروند که به لحاظ کیفی شرایط قابل قبولی داشته باشند. به نظر من استقلال ابتدا باید شاکله اصلی تیم را حفظ کند و پس از آن برای ترمیم نقاط ضعف خود به دنبال جذب بازیکن برود.»

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه باشگاه به راحتی بازیکنان خود را از دست می‌دهد، اظهار کرد: « محمدنادری و میلیچ از استقلال جدا شدند. در این تیم به راحتی دو بازیکن دفاع چپ استقلال جدا شدند و جایگزینی هم برای آنها نیست. از طرف دیگر از قایدی بسیار گله‌مند هستم. باشگاه استقلال شرایطی پیدا کرده که همسر یک بازیکن تصمیم‌گیرنده می‌شود. مگر اینجا کودکستان است که چنین اتفاقاتی باید رخ بدهد؟! »

رجبی عنوان کرد: « قایدی از روزی که به باشگاه استقلال آمد با حواشی مثل تصادف و فوت یک بازیکن همراه بود. پس از آن مدتی از حواشی دوری کرد و زمان هم که ازدواج کرد شرایط بهتر شد، اما الان طوری شده که همسر قایدی تصمیم گیرنده شده و باشگاه هم او را گوشت قربانی کرد‌‌ه‌اند چرا که مسئولان بدشان نمی‌آید با فروش قایدی پولی به باشگاه بیاید، تا بتوانند امورات خود را سپری کنند. البته فرهاد مجیدی موافق فروش قایدی نیست. او باید به‌عنوان سرمربی تیم دستش پر باشد. ضمن اینکه این بازیکن هم امسال کامل‌تر خواهد شد، او دو سال دیگر با باشگاه استقلال قرارداد دارد و اصلاً نباید چنین صحبت‌هایی مطرح شود. برای باشگاه استقلال بسیار متاسف هستم که یک بازیکن برای تیم تعیین تکلیف می‌کند. در گذشته شرایط به گونه‌ای بود که هر بازیکنی که برای استقلال ناز می‌کرد حتی فرصت حضور در ترکیب اصلی را هم پیدا نمی کرد و بازیکنانی هم که در تیم حضور داشتند همگی ملی‌پوش بودند که در سطح کیفی بسیار بالایی بودند. »

رجبی عنوان کرد: « البته بخشی از این مشکلات توسط فرهاد مجیدی رقم می خورد، زمانی که در لیگ قهرمانان آسیا قایدی را کول می‌کند باید منتظر چنین اتفاقاتی هم باشد. پر و بال دادن بسیار زیاد به یک بازیکن ممکن است او را دچار بحران کند. قایدی در ترکیب شماره ۱۰ را بر تن می‌کند و لقب پسر آبی را به او داده اند در حالی که به نظرم چنین چیزی نیست. او به عنوان بازیکن استقلال و کسی که با این باشگاه قرارداد دو ساله دارد باید در تیم حضور داشته باشد و در مسابقات مهمی که استقلال پیش رو دارد کمک کند نه اینکه هوای رفتن به سرش بزند. من دلم به حال هوادار می‌سوزد. در پرسپولیس هر بازیکنی که از این تیم جدا شود با سلام و صلوات است و از قبل هم جایگزین برای او انتخاب کرده‌اند. اما در استقلال چنین شرایطی وجود ندارد. متاسفانه یک آنالیزور و کارشناس در کنار فرهاد مجیدی نیست تا او را در نقل و انتقالات کمک کند. در حال حاضر قلعه‌نوعی با وجود اینکه محروم است اما لیست به باشگاه داده آنها هم پیگیر بازیکنان مد نظر سرمربی تیم‌ هستند. »

‏وی عنوان کرد: « من واقعا نمی‌دانم مددی برای چه در باشگاه استقلال مانده است؟ به نظرم او لجبازی می‌کند و به خاطر انتقادهایی که به عملکردش شده حالا چنین بازیکنانی را برای تیم جذب می کند. متاسفانه باید بگویم اندک اعتبار فنی که استقلال داشت با عملکرد آقای مددی در حال از بین رفتن است. من فکر می‌کنم او با برنامه هم این کارها را پیش می برد وگرنه چه دلیلی دارد بازیکنی که رباط صلیبی پاره کرده و حتی به لحاظ کیفی هم شرایط قابل قبولی ندارد باید جذب باشگاه استقلال شود. در حال حاضر استقلال جای آزمون و خطا نیست. لیگ قهرمانان آسیا پیش رو است و نفراتی هم که جذب باشگاه شده‌اند بسیار متوسط هستند. این بازیکنان باشگاه خود را از دست می‌دهند و در استقلال هم به عنوان بازیکن ذخیره نیمکت نشین می‌شوند. این چرخ کاملاً معیوب است و هم به باشگاه استقلال و هم آن بازیکنان ضربه وارد می کند. »

رجبی عنوان کرد: « از دیگر اقدامات عجیب مددی حضور فریادشیران به عنوان معاون اجرایی باشگاه استقلال است. با وجود مخالفت‌هایی که وجود داشت اما مددی او را از سمت ریاست آکادمی به معاونت اجرایی باشگاه انتقال داد. اگر این تصمیمات دهن‌کجی به هواداران و پیشکسوتان نیست پس چه چیزی است؟ چرا باید با تصمیمات عجیب و غریب مسئولان باشگاه استقلال هواداران را به کف خیابان بیاورند؟! چرا نهادهای نظارتی به این مسائل ورود نمی‌کنند؟ وقتی ۳۵ میلیون هوادار از وضعیت باشگاه ناراضی است چرا باید چنین اتفاقاتی رقم بخورد و تا این اندازه به مشکلات استقلال بی‌توجه باشند؟ »

وی همچنین با اشاره به نحوه قرارداد بستن بازیکنان توسط مدیران باشگاه‌ها گفت: « من ده سال پیش گفتم، ساختار فوتبال ما حرفه‌ای نیست اما در بحث قراردادها و مسائل مالی حرفه‌ای عمل می‌کنیم. این اتفاق باعث می‌شود که آبروی ما برود و روزبه‌روز پرونده هایی که در فیفا به خاطر شکایت ها داریم افزایش پیدا کند. من همان زمان هم گفتم تنها راه نجات فوتبال ایران این است که مثل انگلستان حقوق ماهیانه برای بازیکنان در نظر گرفته شود. اما متاسفانه گوش شنوایی نبود. وقتی قیمت‌ها بالا برود درصد دلالان هم افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه بدهی روی بدهی یا کسر امتیاز یا بسته شدن پنجره نقل و انتقالات برای باشگاه به ارمغان می آید. »

رجبی تاکید کرد: « متاسفانه به دلیل نبود تیم کارشناسی در کنار مدیران قراردادهایی بسته می‌شود که هیچگونه همخوانی با وضعیت باشگاه و سطح اقتصادی آن ندارند. قراردادیی که در سال‌های گذشته، بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان بوده و در حالی که تورم به شدت افزایش پیدا کرده به رقم سرسام آور میلیاردی تبدیل شده است. در چنین شرایطی تیم‌های صنعتی هم هر طریق بازیکن جذب می‌کنند و این وسط باشگاه‌هایی که به لحاظ مالی شرایط خوبی ندارند روز به روز ضعیف تر می‌شوند. »

پیشکسوت باشگاه استقلال عنوان کرد: « قراردادها باید شفاف و منطبق با شرایط فوتبال و اقتصاد کشور ما باشد. وقتی اختلاف قیمت وجود داشته باشد آبروی فوتبال ایران می‌رود و آنها هم برای این که به حقوق خود برسند مجبور به شکایت می شوند. اگر هر باشگاه بر اساس بودجه خود قرارداد ببندد چنین مشکلاتی به وجود نمی‌آید. نیاز است که نهادهای نظارتی به این مسائل ورود کنند در گذشته آموزش و پرورش رشد اصلی فوتبال ایران بود اما الان به خاطر وجود مافیا و دلال‌ها و همچنین سایت های شرط بندی هیچ نقشی ندارند. «

وی در پایان گفت: « امیدوارم در دولت جدید خیلی از مسائل به درستی پیگیری شود. امیدوارم شرایط استقلال هم بهتر شود هرچند که به روند نقل و انتقالات خوش‌بین نیستم. معتقدم بازیکنانی که الان جذب استقلال شدند خواسته فرهاد نیستند چطور سرمربی تیم باید بازیکنی مثل نادری را از دست بدهد و در مقابل یک بازیکنی که رباط پاره کرده را جذب کند؟! من نمی‌توانم قضاوت کنم و علت این موضوع را هم نمی‌فهمم، شاید مجیدی هم با مددی هماهنگ است که البته بعید می‌دانم. اما به هر حال این اتفاقات در باشگاه استقلال رقم خورده و باعث نگرانی هواداران و پیشکسوتان استقلال شده است. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار