شکری: در جامعه مدرن امروز برای آموزش هم باید از شیوه‌های مدرن استفاده کرد

تهران (پانا) - معاونت پرورشی و تربیت بدنی دبیرستان محراب  منطقه ۱۴ ضمن اشاره به مزیت آموزش در فضای مجازی به منظور پیشبرد اهداف آموزشی تاکید کرد فضای مجازی، اقیانوس پهناور اطلاعات و دانش است که باید درباره نحوه استفاده از این فضای آموزشی، به دانش‌آموزان آگاهی داده شود.

کد مطلب: ۱۲۰۹۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
شکری: در جامعه مدرن امروز برای آموزش هم باید از شیوه‌های مدرن  استفاده کرد

وحید شکری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی دبیرستان پسرانه محراب منطقه ۱۴، مدت ۱۳ سال است در آموزش و پرورش سابقه خدمت در مدارس دولتی و غیر دولتی دارد. حدود ۱۰ سال در پست معاونت پرورشی و همچنین، مدیر مؤسسه فرهنگی ورزشی نیز است و مجوز آکادمی مدرسه فوتبال را نیز دارد.

وی در گفت و گو با پانا گفت: «در طی این سال ها، با هر سختی و مانعی که رو به رو شدم، با لطف و عنایت خداوند منان توانسته ام با آن مقابله کنم و موانع را پشت سر بگذارم چون به کارم عشق می ورزم و از آن نهایت لذت را می برم. علاوه بر آن، حس خوبی که از بچه ها دریافت می کنم، در این ماراتن پر پیچ و خم برای من کمک کننده است.»

وی افزود: «همه گیری کرونا که بزرگ ترین غافلگیری قرن حاضر است با تحت تأثیر قرار دادن ارکان گوناگون جوامع، ضرورت ایجاد شیوه ها و آغاز عملکرد های متفاوتی را به مدیران و سیاست گذاران کشور ایجاب کرد.»

شکری گفت: «جامعه امروز، جامعه مدرن و جدیدی است که باید از شیوه های مدرن برای آموزش در آن استفاده شود. شاید کرونا کاتالیزگری بر این موضوع شد تا شیوه آموزش و تربیت دانش آموزان همگام با جامعه مدرن شود. فضای مجازی، اقیانوس اطلاعات و فناوری است که دانش آموزان می توانند از طریق شبکه های اجتماعی با معدنی از اطلاعات روبه رو شوند و نیاز های خود را برآورده کنند.»

وی درباره نقاط قوت و ضعف فضای مجازی گفت: «با وجود مزیت های آموزش مجازی، در این دو سال با کمبود امکانات و فراهم نبودن زیر ساخت های آموزشی مواجه بودیم. قطع و وصل شدن اینترنت در راستای تدریس دبیران و هنگام راستی آزمایی برای امتحانات دانش آموزان، از مشکلات آموزش مجازی بود که امیدواریم امسال اختلالی در روند آموزش ایجاد نکند. فضای مجازی با تمام نقاط ضعف هایش می تواند جایگزین مناسب تری برای کلاس های حضوری با حجم زیاد دانش آموز و حجم زیاد دروسی باشد که ممکن است در آینده نقش زیادی در زندگی دانش آموزان نداشته باشد.»

شکری خاطر نشان کرد: «در این سال ها از افتخارات من، کسب حدود ۳۰ رتبه در مسابقات ورزشی، فرهنگی، هنری و مسابقات قرآنی است. البته از مهم ترین افتخارات من، تربیت صدها دانش آموز موفق و فرهیخته است که از من به خوبی یاد می کنند.»

وی گفت: «از نظر من ویژگی یک‌ معلم خوب، کلاس داری و ارتباط با روش های نوین آموزشی و همچنین تسلط کامل معلم به مطالب کتاب است به این دلیل که بتوانیم دانش آموزان با سواد و فرهیخته ای تربیت کنیم.»

وی در پایان گفت: «از جمله اهداف اصلی من برای سال آینده، تبدیل مدرسه به فضای شاد و آرامش بخش برای دانش آموزان است که می بایست از تمامی امکانات مدرسه در راستای رسیدن به این هدف استفاده شود.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار