ورود آموزش آنلاین به سیستم آموزشی کشور باید جدی‌‌تر گرفته شود

تهران (پانا) - عضو هیئت داوران جشنواره فرصت معتقد است که آموزش آنلاین از این پس بیشتر در سیستم آموزشی کشور نقش خواهد داشت و از این روی باید ارتقا پیدا کند.

کد مطلب: ۱۲۰۷۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
ورود آموزش آنلاین به سیستم آموزشی کشور باید جدی‌‌تر گرفته شود

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای سرو؛ جشنواره «فرصت» با هدف جمع‌آوری، تحلیل و بررسی تجربیات آموزش آنلاین به همت فرهنگسرای سرو آغاز به کار کرده و تجربیات، پیشنهادات و ایده‌های دست‌اندرکاران عرصه آموزش را از معلمین، دانش‌آموزان و والدین آنان جمع‌آوری و دسته‌بندی می‌کند.
فاطمه السادات تلاتری، دکتری مهندسی فناوری نانو و مسئول شبکه مدرسان نانو عضو هیئت داوران این جشنواره است. او در گفت‌وگویی درباره برگزاری جشنواره فرصت صحبت کرد.
تلاتری درباره اهمیت توجه به تجربیات برآمده از آموزش آنلاین گفت: از دیرباز تا به امروز محور اصلی آموزش در همه ابعاد و سطوح آن، به صورت حضوری بوده است، اما همه‌گیری ویروس کرونا باعث ایجاد تغییراتی در این بخش نیز شد و به سمت آموزش آنلاین رفتیم. آموزش آنلاین علاوه بر اینکه امری همگانی است و اقشار زیادی را درگیر خود کرده است، جدید نیز می‌باشد و تا قبل از این کمتر چنین تجربه‌ای را داشتیم.
وی اضافه کرد: جمع‌آوری تجربیات کسب شده در آموزش آنلاین پس از نزدیک به 18 ماه از شیوع کرونا، بیان مزیت‌ها، چالش‌ها و نقدهایی که این سیستم آموزشی دارد موضوع بسیار مهمی است که توجه به آن می‌تواند دریچه جدیدی را به سوی مخاطبان باز کند. این امر کمک می‌کند تا ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت بازدهی آموزشی بالاتر برود.
عضو هیئت داوران جشنواره فرصت تاکید کرد: باید دقت داشت که باب آموزش آنلاین به واسطه شیوع این ویروس باز شده و نباید آن را به راحتی کنار گذاشت. به ویژه آنکه با تجربیاتی که در این مدت کسب شده است، می‌توان این شیوه از آموزش را بهبود بخشید. جمع‌آوری تجربیات کسب شده می‌تواند در سیاست‌گذاری‌های بعدی و ارتقای این سیستم آموزشی کمک کند. برای مثال با استفاده از این تجربیات می‌توان سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای این شیوه از آموزش را بهبود بخشید.
او درباره مخاطبین اصلی این جشنواره گفت: به نظر می‌رسد که مخاطبین اصلی این جشنواره معلمان، مدرسین و اساتید دانشگاهی هستند که می‌توانند از تجربیات دیگر همکاران خود برای ارتقای کیفیت و سطح آموزش خود استفاده کنند. علاوه بر این، معتقدم که سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان آموزشی می‌توانند بیشترین بهره را از این بازخوردها ببرند تا زیرساخت‌های فنی و محتوایی این بخش بهبود پیدا کند.
تلاتری درباره انتظارات هیئت داوران جشنواره فرصت از آثاری که به این رویداد می‌رسد، گفت: بسیار دوست دارم کسانی که در این جشنواره مشارکت می‌کنند، تجربیات خودشان را هم در استفاده از ابزارها بگویند و هم حس و حال یادگیری خود در این مدل آموزشی را بیان کنند. علاوه بر این، لازم است که پیشنهادات خودشان را با توجه به تجربه‌ای که داشتند بیان کنند. اینکه به زعم آنان بسترها، نرم‌افزارها و سخت‌افزارها چه تغییراتی باید بکند تا شاهد بهبود این مدل آموزشی باشیم. باید دقت داشت که آموزش آنلاین از این پس بیشتر با ما همراه خواهد بود و لازم است که این سیستم ارتقا پیدا کند.
او در پایان گفت: در حوزه توسعه فناوری نانو از سال 1390 آموزش‌های آنلاین داشتیم و تعدادی از دوره‌های آموزشی به صورت آنلاین برگزار می‌شد. بنابراین تجربیات آموزش آنلاین در این حوزه از قبل وجود داشت اما در زمان همه‌گیری کرونا این شیوه از آموزش پررنگ‌تر شد. باید دقت داشت که فناوری نانو روز به روز بیشتر با زندگی مردم عجیبن می‌شود و کاربردهای بیشتری در زندگی مردم پیدا می‌کند که از آن جمله می‌توان به البسه نانو، ماسک و مواد ضدعفونی ساخته شده با این فناوری اشاره کرد.
شیوه حضور در جشنواره:
علاقمندان جهت شرکت در جشنواره فرم بارگذاری شده در سایت زیر را دانلود و به آدرس رایانامه( ایمیل) و شماره واتساپی اعلام شده ارسال فرمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار