انصاری در تشریح نشست ۲ ساعته کمیسیون اجتماعی با وزیر پیشنهادی کار:

جمع‌بندی برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشست دیگری موکول شد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با تشریح جزئیات نشست ارائه برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که جمع بندی پیرامون برنامه‌های وی به نشست دیگری موکول شد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
جمع‌بندی برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشست دیگری موکول شد

به گزارش خانه ملت، مجید انصاری در تشریح دستور کار امروز (شنبه 23 مرداد) کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در این نشست آقای عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدت 2 ساعت به ارائه برنامه‌های خود جهت اداره این وزارتخانه پرداخت.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس یازدهم ادامه داد: ما دو بحث عمده داشتیم، یکی اینکه تراز وزرا را براساس اسناد بالادستی، قانون، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که صراحتاً فرمودند نیروهای دولت باید جوان، انقلابی، پاک دست و دانا نسبت به مسائل اقتصادی باشند، بسنجیم، بنابراین اگر بخواهیم از این منظر به کلیات برنامه های وی نگاه کنیم، خوشبختانه آقای عبدالملکی دارای ویژگی های خوبی است.

وی تصریح کرد: آقای عبدالملکی یک چهره علمی است که از نظر جوان و قابل اعتماد بودن قابل دفاع است، اما به لحاظ گستردگی که وزارت تعاون دارد، کما اینکه باید تعاونی ها را از وضعیت معیوب فعلی که حدود 7 درصد از فعالسازی اقتصاد را دارد، به سطح 25 درصد برسانیم، ضمن اینکه ما با معضل بیکاری مواجهیم، بنابراین در حوزه اشتغالزایی، ایجاد زیرساخت ها، فراهم کردن زمینه ها و تصمیم سازی‌ها در این جهت کار بزرگی است که باید در این وزارتخانه انجام شود.

انصاری خاطرنشان کرد: موضوع تامین رفاه اجتماعی و تقویت سازمان بهزیستی و صندوق های بازنشستگی و بیمه های درمانی و حمایت های مختلفی که در این زمینه باید از مردم صورت گیرد، یکی دیگر از وظایف ساختاری این وزارتخانه است.

وی افزود: انتخاب وزیر برای اداره وزارتخانه با این کار ویژه ها و رسالت های اساسی، ویژگی های خاصی را می طلبد و وزیر آن باید از این برجستگی و شاخص های متناسب برخوردار باشد، بنابراین همکارانم در این زمینه پرسش هایی را مطرح کردند و چالش هایی از لحاظ اینکه آیا برنامه ای از سوی وزیر پیشنهادی ارائه شده، از این ظرفیت برخوردار بوده که به حل مشکلات کنونی در حوزه تامین رفاه اجتماعی برسد، مطرح شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید: برنامه ها در این حوزه ها به صورت کلی ارائه شد و این در حالی است که باید به صورت کاربردی تر و جزئی تر مورد بررسی قرار گیرد، همچنین به پرسش هایی از این نظر که چکار باید کنیم تا از فسادی که در زیرمجموعه های این وزارتخانه در قالب رانت و سوءاستفاده ها ایجاد شده، از بین برود، و اینکه چگونه اجازه ندهیم گاه نهادهای فرادستی و خارج از این وزارتخانه اختیار را از دست وزیر تعاون خارج نکنند، باید پاسخ داده شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی یادآور شد: به نظر می رسد باید وقت دیگری تعیین شود تا همکاران ما به صورت کاربردی تر در ابعاد تخصصی این مسائل را مطرح و بررسی کنند تا بتوانیم به یک جمع بندی دقیق تری دست یابیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار