3 چالش پیش روی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی جزئیات برنامه وزیر پیشنهادی تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت بیکاری، فقر و مشکلات صندوق‌های بازنشستگی مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۲۰۷۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
3 چالش پیش روی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

حجت‌الله عبدالملکی، ۴۰ ساله و متولد شهر ری و نفر اول المپیاد معارف اسلامی در سال ۱۳۷۸ است که رتبه اول دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان را به‌دست آورده است. وی به پیشنهاد آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهوری دولت سیزدهم به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده است. وی روز گذشته برنامه‌های خود را به کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت، برنامه و بودجه و حقوقی و قضایی ارائه داده است.

مجید انصاری، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با اشاره به ارائه برنامه‌های حجت‌الله عبدالملکی،‌ وزیر پیشنهادی تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: «روز گذشته وزیر پیشنهادی کار برنامه‌های خود را تشریح کرد که عمده این برنامه‌ها بر اساس اسناد بالادستی، منویات رهبر معظم انقلاب و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب تمرکز دارد.»

سخنگوی کمیسیون اجتماعی با اشاره به گستردگی وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ «این وزارتخانه یکی از نهادهای اجرایی گسترده است که مشکلات زیادی دارد و فردی که وزیر این دستگاه اجرایی می‌شود بار سنگینی را بر دوش دارد. عمده‌ترین مشکلی هم که پیش روی وزیر پیشنهادی وجود دارد،‌ معضل بیکاری است و باید در زمینه اشتغال‌زایی زیرساخت‌های لازم فراهم شود و نیاز به تصمیمات بزرگ دارد.»

وی تاکید کرد: «از دیگر مسایلی که وزیر پیشنهادی کار با آن روبرو است فقر، حقوق کارگران و مشکلات صندوق‌های بازنشستگی است که طی چندین سال تجمیع شده و اکنون وضع مطلوبی ندارد و نیاز به برنامه جامع برای حل مشکلات این بخش‌ها وجود دارد.»

انصاری با تاکید بر اینکه برنامه‌های وزیر پیشنهادی کار به صورت کلی مطرح شد، گفت:‌ «تصمیم بر این شد تا برنامه‌های ارائه شده در جلسه دیگری طی امروز و فردا به صورت جزئی‌تر بررسی شود زیرا مجموعه وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی چالش‌های بسیاری دارد و نیاز است که به صورت کاربردی و تخصصی به بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی پرداخته شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار