اشتغالزایی 1500 نفر در بزرگترین شرکت آلومینیوم جنوب کشور

شیراز (پانا) – اشتغالزایی 1500 نفر و تولید 130 هزار تن فلز پرکاربرد آلومینیوم ، گام های موثر مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در جهت تحقق شعار تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است.

کد مطلب: ۱۲۰۷۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
اشتغالزایی 1500 نفر در بزرگترین شرکت آلومینیوم جنوب کشور

با رفع موانع تولید می توانیم زمینه اشتغال جوانان که یکی از دغدغه ها و مشکلات اصلی جامعه به شمار می رود را سامان دهیم. جوانانی که فرصت مناسبی برای کشور محسوب می شوند و در چرخه تولید به عنوان سرمایه انسانی نقش اصلی را ایفا می کنند.
شرکت صنایع آلومینیوم جنوب در سال های تحریم و جنگ نابرابر اقتصادی با اتکا به توان داخلی در راستای تحقق شعار تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها توانست با افزایش سر‌مایه نیروی انسانی و ظرفیت تولید گام های موثری بردارد.

علی عبدالله نژاد مدیر عامل شرکت صنایع آلومینیوم جنوب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دوران رشد شرکت صنایع آلومینیوم جنوب در حال سپری شدن است و با فعالیت دولت سیزدهم که دغدغه افزایش تولید و صادرات را با تکیه بر توان داخلی در اولویت سیاست‌ها و برنامه‌ها دارد ، اظهار کرد: امیدواریم بیش از پیش از تولید ملی حمایت شود و با رفع سایر موانع مجتمع مدرن سالکو و تحقق افزایش ظرفیت تولید،به دوران تکمیلی و طلایی در دولت سیزدهم برسیم.

مدیرعامل آلومینوم جنوب با اشاره به توان نیروهای متخصص و جوان شاغل در این شرکت افزود: یکی از دلایل رشد و موفقیت امروز مجتمع آلومینیوم جنوب، نیروی انسانی توانمند است که خوشبختانه 1500 نفر از جوانان به صورت مستقیم در شرکت آلومینیوم جنوب شاغل هستند.

تولید 130 هزار تن فلز آلومینیوم در راستای تحقق شعار سال 1400

عبداله‌نژاد با بیان اینکه ۴۰ سلول احیا (دیگ) فعالیتش را از اردیبهشت سال گذشته (۹۹) آغاز کرد و اکنون ۱۵۱ سلول از ۲۵۸ سلول احیا (دیگ) این کارخانه در مدار تولید قرار گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز ۱۸۰ هزار تن از ظرفیت اسمی فاز نخست (تولید سالیانه ۳۰۰ هزار تن) مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب تکمیل شده است.این کارخانه از ابتدای دوران راه‌اندازی تاکنون توانست ۱۳۰ هزار تن فلز پرکاربرد آلومینیوم در قالب شمش‌های هزار و ۵۰۰ پوندی و ۴۲ هزار تن بلوک اختصاصی آند را تولید کند.

مدیرعامل شرکت سالکو افزود: با قاطعیت می‌توان گفت که مجتمع سالکو از مدرنترین و پیشرفته‌ترین مجتمع‌های تولید آلومینیوم در خاورمیانه است که محصولات خود را با درجه خلوص بالای ۹۹ درصد روانه بازار داخلی و خارجی کرد و در مقایسه با کارخانه‌های قدیمی تولید آلومینیوم در کشور، تنها کارخانه‌ای که بلوک‌های اختصاصی آند در آن تولید می‌شود.

عبداله نژاد بیان کرد: در یکسال اخیر موفق شدیم در اوج تحریم‌های ظالمانه آمریکا و با وجود شرایط و محدودیتها در تامین برق، همه‌گیری کرونا و مهم‌تر از آن بدون سرمایه در گردش،30 درصد از تامین آلومینیوم کشور را اکنون در دست بگیریم.

مجتمع آلومینیوم جنوب واقع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد و در فاصله 400 کیلومتری مرکز استان فارس قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار