پاسخ عراقچی به نخست‌وزیر انگلیس درباره تبادل زندانیان

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با بیان اینکه انگلیس تلاش می‌کند برای پرداخت بدهی‌های خود به ایران، که بیش از چهل سال به طور غیرقانونی نگاه داشته است، از ایران باج خواهی کند، تاکید کرد این هرگز اتفاق نخواهد افتاد. 

کد مطلب: ۱۲۰۷۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ عراقچی به نخست‌وزیر انگلیس درباره تبادل زندانیان

سیدعباس عراقچی در توئیتی در پاسخ به نخست‌ وزیر انگلیس نوشت: «انگلیس تلاش می‌کند برای پرداخت بدهی‌های خود به ایران، که بیش از چهل سال به طور غیرقانونی نگاه داشته است، از ایران باج‌خواهی کند. این هرگز اتفاق نخواهد افتاد. از نظر ما هنوز توافق پابرجا می‌باشد. زمان آن رسیده است که انگلیس کار درست را انجام دهد و اجازه ندهد آمریکا این تبادل انسانی را تخریب کند.»

بورس جانسون، نخست وزیر انگلیس در توئیتی نوشته است:‌ «در چهارمین سالگرد بازداشت نادرست انوشه عاشوری در ایران، من بار دیگر از ایران می‌خواهم که کار درست را انجام دهد و فوراً او را آزاد کند. انوشه و دیگر اتباع انگلیسی که به ناحق در ایران زندانی هستند باید بتوانند به خانواده‌های خود در انگلستان بازگردند.»

عراقچی، دیپلمات ارشد کشورمان روز گذشته خطاب به وزیر خارجه انگلیس هم نوشت: «آقای دومینیک راب؛ شما بهتر از هر کس دیگری می‌دانید که توافق برای آزادی ١٠ زندانی - از جمله انوشه آشوری- هفته‌ها پیش به سرانجام رسید اما دوستان شما در واشنگتن مانع آن شدند. آشوری و ٩ نفر دیگر توسط آمریکا برای اهداف سیاسی به گروگان گرفته شده‌اند. امیدوارم این موضوع را برای مردم خود تشریح کنید.»

دومینک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در توئیتی با طرح ادعاهایی، خواستار آزاد شدن انوشه آشوری و دیگران زندانیان دوتابعیتی شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار