مدیرعامل شرکت مخابرات ایران:

۴۵ هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در یک سال و نیم اخیر ۶۴ درصد کل مدارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند، گفت جمع کل مدارس ابلاغی به شرکت مخابرات ایران ۸۱ هزار و ۵۹۰ مدرسه بوده که تا مرداد امسال ۴۵ هزار و ۳۶۷ مدرسه از مزایای اتصال به شبکه ملی اطلاعات از طریق ارتباطات ثابت یا سیار بهره‌مند شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۰۷۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
۴۵ هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند

به گزارش شرکت مخابرات ایران، هوشمندسازی مدارس برای اولین بار در ماده ۶۸ سند ششم توسعه مورد بررسی قرار گرفت و به وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش تکلیف شد. لایه زیرساخت این هوشمندسازی بر عهده وزارت ارتباطات بود که موظف شده بود تا پایان سال ۱۳۹۸، مدارس را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند اما به گفته محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم- به‌دلیل موانعی در تامین تجهیزات با چند ماه تاخیر انجام شد و کار اتصال پرسرعت و رایگان همه‌ مدارس کشور به شبکه‌ی ملی اطلاعات‌ شهریور سال گذشته به پایان رسید.

موضوع دوم، لایه خدمات مدرسه هوشمند شامل آموزش هوشمند، مکانیزم حضور و غیاب و ارزیابی دانش‌آموزان است که باید در این‌ فرآیندها مدیریت شود که این مسوولیت به بخش خصوصی و استارت‌آپ‌ها سپرده شد. در بخش تجهیزات نیز مدارس باید به تجهیزات از جمله رایانه و برد مجهز شود، امکاناتی که ظرفیت استفاده از فناوری را در مدارس فراهم می‌کند.

مجید سلطانی - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران - با بیان اینکه نهایی شدن بخش اعظم اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات آغاز شده است، گفت: در یک سال و نیم اخیر ۶۴ درصد کل مدارس را به صورت کامل به شبکه ملی اطلاعات متصل کردیم. جمع کل مدارس ابلاغی به شرکت مخابرات ایران برای کل طرح، ۸۱ هزار و ۵۹۰ مدرسه بوده است که با تلاش مجموعه مخابرات تا مرداد ۱۴۰۰، تعداد ۴۵ هزار و ۳۶۷ مدرسه از مزایای اتصال به شبکه ملی اطلاعات از طریق ارتباطات ثابت یا سیار بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: در این مدت ۳۳ هزار و ۳۰۷ مدرسه از امکان تغییر سرویس موجود به "سرویس مدارس" که یک سرویس ویژه با امکانات مناسب برای مدارس است، استفاده کرده و تغییر سرویس داده اند و مدارس و دانش آموزان از سال تحصیلی جدید با شرایط بهتری می‌توانند از این امکانات استفاده کنند. ۱۲ هزار و ۶۰ مدرسه، هیچ سرویسی برای ارتباط با شبکه ملی اطلاعات نداشتند که از سرویس جدید همراه با مودم و در برخی مدارس به همراه تلفن ثابت برخوردار شده اند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تشریح مزایای ارتباطات قوی‌تر و اتصال کامل مدارس به شبکه ملی اطلاعات خاطرنشان کرد: تکمیل ارتباط ۳۶ درصد باقی‌مانده مدارس با سرعت کافی در حال انجام است و در ۱۷ استان پروژه ملی اتصال مدارس تکمیل شده و در ۱۴ استان باقی‌مانده نیز با سرعت مناسبی در حال تکمیل و نهایی شدن است.

سلطانی افزود: از مجموع ۸۱ هزار و ۵۹۰ مدرسه ابلاغی که ابلاغ شده، ارتباط ۶۴ درصد آن‌ها به صورت کامل تمام شده و ۴۰ هزار و ۴۹۰ مدرسه شهری و تعداد ۴۱ هزار و ۱۰۱ مدرسه روستایی در برنامه است که با تحت پوشش قرار گرفتن تدریجی تمام این مدارس، تحولی مهم در دسترسی دانش‌آموزان به شبکه ملی اطلاعات در اقصی نقاط کشور ایجاد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار