در آیین تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری دانش‌آموزی پانا

خبرگزاری پانا یکی از بالاترین ظرفیت‌های تربیتی در آموزش و پرورش است

تهران(پانا) - آرمیتا رزاقیان؛ خبرنگاردانش آموز پانا این خبرگزاری را دارای ظرفیت های بالای تربیتی برشمرد و تاکید کرد پانا با توجه به نقشی که به دانش‌آموزان می‌دهد، باعث می‌شود این نقش، دانش آموزی تمام ساحتی تربیت کند.

کد مطلب: ۱۲۰۵۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا یکی از بالاترین ظرفیت‌های تربیتی در آموزش و پرورش است

آیین تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری دانش‌آموزی پانا به مناسبت ۱۷مرداد، روز خبرنگار برگزار شد.

در این نشست که با حضور محسن حاجی میرزایی؛ وزیر آموزش وپرورش، علیرضا کاظمی؛ معاون وزیر و رئیس سازمان دانش آموزی، اسماعیل بحری زاده؛ قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی، فرشته مرادی؛ مدیرعامل پانا و جمعی از خبرنگاران پانا به صورت مجازی برگزار شد، خبرنگاران استانی و دانش آموز خبرنگاران پانا نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

در همین راستا آرمیتا رزاقیان؛ دانش آموز خبرنگار شهر تهران نیز به نمایندگی از دانش آموز خبرنگاران این خبرگزاری، پیرامون فعالیتها و اقدامات بسته تحولی سازمان دانش آموزی ایراد سخن کرد، متن سخنرانی بدین شرح است:

به نام خداوند لوح و قلم

حقیقت نگار وجود و عدم

خبرنگاری یعنی تلاش بی وقفه در انعکاس حقیقت بی هیچ توقعی، یعنی کاشتن بذر امید و زندگی ضمن آگاهی بخشی در اندیشه مخاطبان، یعنی برای خود نبودن و به کار گرفتن انرژی خود برای غیر خود، یعنی حق گویی و حق جویی با تمام توان، خبرنگار یعنی شخصی که کوتاه، اثرگذار، شفاف وبا استناد می نویسد.

خبرگزاری پانا یکی از بالاترین ظرفیت‌های تربیتی در آموزش و پرورش است. پانا با توجه به نقشی که به دانش‌آموزان می‌دهد، باعث می‌شود این نقش، دانش آموزی تمام ساحتی تربیت کند. چون پانا در تمام ساحت‌های آموزشی، علمی،تربیتی، ورزشی و هنری مرتبط است. دانش‌آموز خبرنگاران می‌توانند با ورود به تمام این بخش‌های در ضمن کسب مهارت خبرنگاری؛ دانش و آگاهی خود را در همه اینساحت ها توسعه داده و در آینده انسانی توانمند و مسئولیت‌پذیر در سطح جامعه شوند و این همان هدف سند تحول بنیادین است.

خبرنگار یادآور کلماتی چون آوینی، صارمی، افشار، خبرنگاران هواپیمای c130 و خیلی اشخاص دیگر که جانشان را درکف دست گرفته، وارد میدان می‌شوند و از آرمان های اخلاقی و انسانی حراست می‌کنند. خبرنگار یادآور اشخاص است که تاریخ را گردآوری، تجزیه وتحلیل و به رشته تحریردرآورده وبه اوراق سپرده است. خبرنگار نبض تپنده ی تاریخ و روح پرسشگر جوامع بشری بوده و هست.

خبرنگار دردها و مشکلات جامعه را انعکاس می دهد. هر روز که مناسبت های مختلف فرا می رسد قلم خبرنگار مشکلات و مسایل قشرکارگر، معلم، پرستار، پزشکان و دیگر فعالان جامعه را به تحریر در می آورد اما درد دل خبرنگار را چه کسی بنویسد؟ اگر تقویم را که ورق بزنیم و به روز خبرنگار برسیم، شاید بتوان بگیم به دلیل اینکه کسی نمی تواند درد دل این قشر را بازگو کند، خبرنگار مورد مظلومیت واقع شده باشد.

به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ و فهیم خبرنگاری؛ روز خبرنگار را به آنان که حرمت قلم نگاه داشتند و پیام آور بصیرت و آگاهی در عرصه ی حمایت از فرهنگ غنی ایرانی مى باشند تبریک عرض می‌کنم.

با افتخار یک خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار