کاهش ۴۰ درصدی ورودی سدهای پنجگانه پایتخت

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر بهره برداری و نگه داری از تاسیسات آبی و برقابی، از کاهش ۴۰ درصدی ورودی سدهای پنج گانه تهران از ابتدای مهرماه سال ۹۹ تا ۱۵ مرداد سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۵۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۴۰ درصدی ورودی سدهای پنجگانه پایتخت

به گزارش صدا و سیما، محمد شهریاری با اشاره به اینکه با وجود بارش‌های رگباری رخ داده در هفته گذشته، اما وردی‌های تهران همچنان کاهشی است، اظهار داشت: ورودی سدهای پنجگانه تهران از ابتدای مهرماه سال ۹۹ تا ۱۶ مرداد سال جاری یک میلیاردو ۲۶۵ میلیون مترمکعب بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با بیان اینکه ذخیره سدهای تهران هم اکنون ۶۵۵ میلیون مترمکعب است، گفت: این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیاردو ۳۴ میلیون مترمکعب بوده است که امسال به دلیل کاهش بارندگی‌ها با کسری ۳۸۰ میلیون مترمکعبی مواجه هستیم.

مدیرکل دفتر بهره برداری و نگه داری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: آب شرب تهران به طور معمول ۳۰ درصد از منابع آب زیرزمینی و ۷۰ درصد از منابع آب سطحی تأمین می‌شود که این رقم به دلیل کاهش آب‌های سطحی به ۴۰ درصد از منابع آب زیرزمینی و ۶۰ درصد منابع آب سطحی تغییر یافته است.

شهریاری افزود: از ابتدای مهرماه سال ۹۹ تا امروز، ۳۰۳ میلی متر بارش در استان تهران ثبت شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴۶۵ میلی متر بوده، که این تفاوت عددها، نشان دهنده کاهش ۳۵ درصدی بارش در این استان است.

وی با اشاره به اینکه اولویت وزارت نیرو تأمین آب شرب است، گفت: در حال حاضر فقط آب شرب از سدها تأمین می‌شود و البته در این بخش نیز به دلیل افزایش مصرف آب، سیاست انقباضی اعمال شده است.

مدیرکل دفتر بهره برداری و نگه داری از تأسیسات آبی و برقابی گفت: صنعت آب برای گذر از این شرایط و حفظ پایداری در شبکه آب شرب نیازمند همراهی و همکاری مردم و صرفه جویی در مصرف آب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار