پیشگیری کرونا مهمتر از همه فعالیت‌ها است

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل تاکید کرد هیچ چیز مهم‌تر از جان مردم و پیشگیری از ویروس کرونای دلتای هندی در استان نیست.

کد مطلب: ۱۲۰۴۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری کرونا مهمتر از همه فعالیت‌ها است

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در گفتگوی زنده تلویزیونی شبکه سبلان گفت: متاسفانه فراگیری کرونای دلتای هندی بسیار گسترده است. هم اکنون ۵۵۷ نفر بستری در بیمارستان‌ها و ۳۰۰ نفر هم بستری موقت وجود دارد.
او با بیان اینکه این ویروس به کودکان زیر ۱۸ سال هم رحم نکرده افزود: ضریب سرایت موج اخیر بسیار سنگین‌تر از موج چهارم است که این باعث شده تخت‌های بیمارستانی پر شود و کیفیت خدمات نیز کاهش یابد.
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در پیک‌های گذشته همکاری مردم با ستاد مدیریت کرونا بیشتر بوده است تصریح کرد: متاسفانه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک کمتر از ۵۰ درصد اعلام شده و عادی انگاری کرونا باعث می‌شود بستری‌های خانوادگی و فامیلی افزایش یابد بنابرین تنها راه پیشگیری رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است.
بهنام جو افزود: با توجه به اینکه تردد خودرو‌های غیر بومی به شهر‌های قرمز و از شهر‌های قرمز به شهر‌های زرد و نارنجی ممنوع است، گاهی افراد به جرایم سنگین هم توجه نمی‌کنند و این بی توجهی‌ها باعث انتقال ویروس و جهش آن در جامعه می‌شود.
او با اعلام اعمال محدودیت‌های شدید در پیک پنجم تصریح کرد: متاسفانه در جریان انتخابات شهر و روستا، دورهمی‌های انتخابات در ستاد‌ها و خانه ها، دورهمی‌های خانوادگی، شروع و افزایش مراسم عروسی‌ها در آستانه ماه محرم، عادی انگاری در مراسم ترحیم و باز شدن مغازه‌ها و رستوران‌ها و موارد دیگر همه دست به دست هم داده تا بستری‌های پیک پنجم نسبت به پیک‌های گذشته بیشتر شود.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل اظهار کرد: طبق تصمیم ستاد مدیریت کرونا کلیه آب‌های گرم معدنی و مراکز گردشگری تعطیل می‌شود و هتل‌ها نیز مسافر جدید پذیرش نخواهند کرد و مسافرانی که از گذشته در استان مستقر هستند آن‌ها نیز به خانه‌های خود بر می‌گردند.
بهنام جو ادامه داد: همه رستوران‌ها و غذا خوری‌ها باید بیرون بر باشند، در این مورد با همکاری قرارگاه شهید سلیمانی اکیپ‌های نظارتی را افزایش دادیم و با دو سه هفته مراقبت‌ها و نظارت‌ها بیشتر باشد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه جلسات متعددی با هیئت امنای محلات شش گانه برگزار می‌کنیم، افزود: تاکید همه رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی و برگزاری مراسم در فضای باز با رعایت فاصله است و هرگونه دسته گردانی و برگزاری مراسم در فضا‌های بسته و داخل مساجد در شهر‌ها و روستا‌ها ممنوع خواهد بود.

بهنام جو با تاکید بر اینکه از این تاریخ تا شرایط عادی هرگونه دورهمی و مراسم عروسی باید تعطیل شود ادامه داد: حتی برگزاری مسابقات ورزشی در سالن‌ها و مراسم باید تعطیل شود تا به شرایط عادی برگردیم.
او اضافه کرد: تجربه در پیک‌های گذشته نشان داده تنها راه کاهش این ویروس همکاری مردم و رعایت پروتکل‌ها بوده و واکسن تنها از مرگ و میر حتمی پیشگیری می‌کند، اما افرادی که واکسینه شده اند ناقلان بدون علایم هستند که باید برای حفظ جان عزیزان خود رعایت کنند.

شهرام حبیب‌زاده ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: در شبانه‌روز گذشته با فوت ۳ نفر دیگر از مبتلایان، مجموع جان‌باختگان کرونا در ۱۷ ماه گذشته در این استان هزار و ۹۰۵ نفر رسید.
او افزود: طی شبانه‌روز گذشته ۱۰۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و ۸۱ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: در حال حاضر شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل ۵۵۷ نفر است که از این تعداد ۸۶ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.
در حال حاضر همه شهرستان‌های استان اردبیل در وضعیت قرمز یا نارنجی قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار