وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش نیازمند توجه همه جانبه مردم، مجلس و دولت است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت آموزش و پرورش نیازمند توجه همه جانبه مردم، مجلس و دولت است، برای این کار باید آموزش و پرورش به یک مطالبه عمومی و ملی تبدیل شود.

کد مطلب: ۱۲۰۴۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش نیازمند توجه همه جانبه مردم، مجلس و دولت است

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آخرین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در دولت دوازدهم اظهار داشت: تغییر و جابه جایی مدیران در دولت ها یک سنت است و امیدوارم این جابه جایی ها منجر به گسست بین برنامه های نظام تعلیم و تربیت نشود.

وی افزود: هدف آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی است، متاسفانه کنکور تمام اهداف نظام تعلیم و تربیت را از بین برده و هرچه فرهنگیان تلاش می کنند کنکور آن را در دو یا سه ساعت بر باد می دهد.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی دانش آموزان در پذیرش دانشگاه ها، تصریح کرد: فلسفه وجودی کنکور این بوده که در رشته های پر متقاضی و محدودیت دانشگاهها، داوطلب برتر را انتخاب کند ولی نتیجه آن باعث نابودی نظام تعلیم و تربیت شده است.

حاجی میرزایی با اشاره به نقش تاثیرگذار و اثربخش آموزش و پرورش در بهبود شاخص های زندگی اجتماعی، اظهار داشت: برای اینکه حال آموزش و پرورش خوب شود همه باید به کمک آموزش و پرورش بیایند، باید مسئله تعلیم و تربیت در اولویت دولت ها قرار گیرد بنابراین وقتی گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای دولت ارائه می شود آموزش و پرورش باید اولین جایی باشد که مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: جایگاه نظام تعلیم و تربیت در برنامه های پنج ساله توسعه کشور باید مشخص و معین باشد چون راه توسعه کشور از آموزش و پرورش می گذرد.

وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: هیچ اهداف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، علمی، فرهنگی و... بدون توجه به آموزش و پرورش به نتیجه مطلوب و دلخواه نخواهدرسید.

وی با تاکید بر محوریت دانشگاه های وابسته به آموزش و پرورش برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز آن، خاطر نشان کرد: نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش باید با محوریت دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجای تامین شود و با برنامه ای معین، مشخص و حفظ جایگاه و ماموریت های اصلی دانشگاه های مذکور؛ برای جبران کمبود نیروی انسانی متخصص و ماهر آموزش و پرورش از طریق سایر دانشگاههای برتر کشور اقدام نمود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با آرزوی موفقیت و سربلندی برای دولت سیزدهم گفت: آموزش و پرورش نیازمند توجه همه جانبه مردم، مجلس و دولت است، برای این کار باید آموزش و پرورش به یک مطالبه عمومی و ملی تبدیل شود؛ امیدوارم هر کسی سکان هدایت آموزش و پرورش را بدست می گیرد بتواند این قافله عظیم را به سر منزل مقصود برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار