وزیر آموزش‌ و پرورش:

مربیان مهدهای کودک و پیش دبستانی مشمول دریافت واکسن می‌شوند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش خبر داد تمام مربیان مهدهای کودک و پیش‌دبستانی در مجموعه فرهنگیانی که باید واکسن دریافت کنند، هستند؛ تاکنون ۳۰ درصد جامعه‌ای که معرفی کرده‌ایم واکسینه شدند و پیش بینی می‌کنیم طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده تمام فرهنگیان واکسینه شوند.

کد مطلب: ۱۲۰۴۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مربیان مهدهای کودک و پیش دبستانی مشمول دریافت واکسن می‌شوند

محسن حاجی میرزایی در مراسم آغاز به کار رسمی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک که پیش از ظهر امروز برگزار شد با بیان اینکه اگر جامعه‌ ای از حیث حیات معنوی و حقیقی کاستی داشته باشد به کاستی در نظام تعلیم و تربیت قابل ارجاع است اظهار کرد: در هستی کاری خطیرتر و منطبق‌ تر با فلسفه خلقت از تعلیم و تربیت نداریم؛ خداوند پیامبران را برای این کار مبعوث کرد و اساس خلقت برای تحول انسان‌هاست که از مسیر تعلیم و تربیت حاصل می‌شود.

وی افزود: اجماع دانش بشری نیز این گونه است و اگر نگوییم مهم ترین عامل در کیفیت زندگی جوامع، انسان‌ها، تحول و پیشرفت، نظام تعلیم و تربیت است، قطعاً یکی از مهمترین عوامل مؤثر در ساختن آینده است چراکه کیفیت جامعه را نظام تعلیم و تربیت آن تعیین می‌کند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش شاخص‌هایی مانند تجلیات پیشرفت در امور مادی نمی‌تواند بیانگر تحول یک جامعه باشد. وی معتقد است تحول جامعه در تحول نظام یادگیری است و این یک امر بسیار مهم است.

حاجی میرزایی بیان کرد جامعه ما از این ظرفیت رفیع کم استفاده کرده و یکی از مهمترین فرصت سوزی‌ها در جامعه اسلامی، فرصت سوزی در نظام تعلیم و تربیت است که این ظرفیت بی نظیر را مورد غفلت قرار داده ایم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: هرچه به سنین اوان کودکی نزدیک می‌شویم اهمیت تربیت بیشتر می‌شود. یک بخش مهم از دوران تربیت را در سال‌های گذشته رها کردیم که این کار یک کار تخصصی و آموختنی است و فردی که وارد آن می‌شود باید فهم و درک دقیقی از مفاهیم تربیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها به فرزندانشان علاقه‌ مند هستند اما لزوما علاقه کافی نیست این سوال را طرح کرد که آیا ما به آنان چیزی آموخته‌ ایم؟ وی در این راستا عنوان کرد: 5 سال اول زندگی در شکل گیری شخصیت کودکان تعیین کننده است. با رهنمود راهبردی مقام معظم رهبری این توجه ایجاد شد و شورای عالی انقلاب فرهنگی به میدان آمد و با اقبال کم نظیری با اتفاق آرا این سازمان تشکیل شد.

سازمان پژوهش باید برای تهیه محتوای آموزشی مهدها برنامه ریزی لازم را داشته باشد همچنین باید برای تولید بسته‌های حمایتی و آموزشی به خانواده‌ها دست به کار شود

وی ادامه داد: جمعیت بالای 8 میلیون نفری داریم که از بدو تولد تا قبل از ورود به مدرسه باید تحت تعلیم قرار بگیرند، ۱۴ درصد از این جمعیت در مهدهای کودک حاضر می‌شوند که آن هم یک بازار آشفته بوده است و ۸۶ درصد نیز تحت تعلیم هدفمند و هوشمند قرار نمی‌گرفتند. با شکل گیری این سازمان، نظام آموزش و پرورش خودش را نسبت به این دوره سنی مسئول می‌داند و باید خانواده‌ها نیز تحت آموزش و خدمات مشاوره‌ ای قرار گیرند.

حاجی میرزایی با تاکید براینکه مهدهای کودک نیز باید قاعده مند شوند و تحت انضباط دقیق‌تری قرار بگیرد گفت: این دوره آموزشی برای بچه‌ها بسیار مهم است امیدوارم هرچه زودتر دوره انتقال در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک انجام شود. سازمان پژوهش باید برای تهیه محتوای آموزشی مهدها برنامه ریزی لازم را داشته باشد همچنین باید برای تولید بسته‌های حمایتی و آموزشی به خانواده‌ها دست به کار شود.

وزیر آموزش و پرروش در ادامه عنوان کرد: باید به سرعت وضعیت مهدهای کودک سامان یابد، تلاش داریم تمام سرمایه‌ مان را در این سازمان بگذاریم مردم عزیزترین دارایی خود را به این سازمان می‌سپارند، این سازمان باید خود را در عمل نشان دهد و جامعه حس کند سازمانی به وجود آمده که کمک‌حال تربیت خطیر کودکان است.

وی درباره واکسیناسیون فرهنگیان که از روز 5شنبه هفته گذشته آغاز شده است اظهار کرد: تمام مربیان مهدهای کودک و پیش‌دبستانی نیز در مجموعه فرهنگیانی که باید واکسن دریافت کنند، هستند. تاکنون ۳۰ درصد جامعه‌ای که معرفی کردیم واکسینه شدند پیش بینی می‌کنیم طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده همه فرهنگیان واکسینه شوند.

حاجی میرزایی اضافه کرد به این ترتیب می‌توانیم سال تحصیلی را با اطمینان بیشتری آغاز کنیم اخیرا با رئیسی - معاون وزیر بهداشت - صحبت کردم و او نیز علاقه‌مند است که سال تحصیلی به صورت حضوری آغاز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار