حاجی میرزایی: نهاد تربیت معلم ریشه‌ای‌ترین بنیان در هر جامعه است

دانشی که به امر تربیت انسان‌ها اختصاص دارد از حیث پیچیدگی و دشواری در صدر است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد براساس جمع بندی‌های نظری کارامدی و اثربخشی نهادهای یک جامعه متاثر از نظام یادگیری است، برای نظام یادگیری باکیفیت باید معلم باکیفیت داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۲۰۴۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: نهاد تربیت معلم ریشه‌ای‌ترین بنیان در هر جامعه است

محسن حاجی میرزایی در آیین رونمایی از مجموعه ۳۱ جلدی تاریخ تربیت معلم در ایران با تاکید براینکه اگر تمام امور کشور طبقه بندی و اولویت بندی شود امر تربیت معلم در صدر خواهد بود اظهار کرد: تربیت معلم یعنی تربیت فردی که سرمایه جامعه خواهد شد. تربیت افرادی که قرار است آینده سرزمین را بسازند، کیفیت زندگی را تعیین می‌کند و تعاملات را شکل می‌دهد.

وی افزود: کیفیت پرورش، کیفیت آینده و زندگی را می‌سازد. براساس جمع بندی‌های نظری کارامدی و اثربخشی نهادهای یک جامعه متاثر از نظام یادگیری است. برای نظام یادگیری باکیفیت باید معلم باکیفیت داشته باشیم.

حاجی میرزایی نهاد تربیت معلم را ریشه ای ترین بنیان در هر جامعه دانست و ادامه داد: ریشه‌ها را معلمان می‌سازند و سیاست مداران بر روی درختان کار می‌کنند سروکار معلمان با ریشه‌هاست.

اگر بناست جامعه اسلامی در مسیر تمدن سازی نوین قرار بگیرد باید بتوانیم جلوه ای از تربیت معلم را به دنیا معرفی کنیم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیشرفت‌های ریشه ای پایدار هستند افزود: کاری پیچیده تر از کار معلمی نداریم زیرا او فردی را پرورش می‌دهد که دائم درحال دگرگونی است، در جامعه ای تربیت را شکل می‌دهد که جامعه نیز درحال پویایی است، او باید نقش خود را به خوبی ایفا کند و سایر نقش‌های دیگر را نیز مدیریت کند.

وی بیان کرد: دانشی که به امر تربیت انسان‌ها اختصاص دارد از حیث پیچیدگی و دشواری در صدر است لذا معلم کسی است که توانایی و فهم این پویایی را دارد و باید شایسته ترین هر جامعه ای معلمان آن جامعه را تربیت کند به این دلیل دانشگاه فرهنگیان مهم است.

حاجی میرزایی گفت: والاترین ارزش جامعه انسان‌های جامعه هستند که باید پرورش پیدا کنند و این به دست معلمان است. باید شایستگی‌هایمان را در تحقق این چنین تربیتی به رخ دنیا بکشیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر بناست جامعه اسلامی در مسیر تمدن سازی نوین قرار بگیرد باید بتوانیم جلوه ای از تربیت معلم را به دنیا معرفی کنیم زمانی می‌توانیم به دانشگاه فرهنگیان ببالیم که این کار ارزشمند در آن صورت گیرد.

وی اظهار کرد: معتقدم ارزش گزارش باید چرایی و چگونگی اقدامات باشد این همان دانش نهفته است. این کار ارزشمند برای ثبت تاریخ تربیت معلم ارزشمند است که باید مستند سازی و تجزیه و تحلیل شود.

گفتنی است در این مراسم از ۳۱ جلد کتاب تاریخ تربیت معلم در ایران رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار