معاون آموزش ابتدایی شهر تهران:

در تولید محتوا ارائه‌کنندگانی موفقند که ذائقه مخاطبشان را شناخته باشند

تهران(پانا) - اولین نشست سکوی ایما با موضوع باشگاه مهارت برگزار شد و در این نشست معاون آموزش ابتدایی شهر تهران بر شناخت ذائقه مخاطب و بر اثرگذاری آن در محتواهای آموزشی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
در تولید محتوا ارائه‌کنندگانی موفقند که ذائقه مخاطبشان را شناخته باشند

اولین جلسه سکوی ایما(ایده، مهارت، آموزش) با هدف تجربه گردانی و خلق ایده های جدید در عرصه آموزش و پرورش به همت معاونت ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با حضور سعید ربوشه؛ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران، مصطفی پالیزدار؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶، محمدرضا صفری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۳ و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش در سالن همایش های آموزش و پرورش منطقه ۳ برگزار شد.
در این همایش سعید ربوشه؛ گفت: «از سال های دور کار تولید محتوا آغاز و منتشر شده اما هر چه پیش رفتیم احساس نیاز کردیم باید بر محتواها هم از نظر کمیت و هم کیفیت افزوده شود که از ابزارها و قالب های مختلف ارائه استفاده کردیم.»

وی افزود: «در شرایط کرونا هم استقرار شیوه های دوره قبل بود و هم بر مبنای نیازها و ضرورت شرایط جدید به وجود آمده؛ جهش داشتیم و تولیداتمان از لحاظ کمی افزوده شد و سعی شد تولیدات بر مبنای ذائقه و نیاز دانش آموزان تهیه شود.»

ربوشه در ادامه بیان کرد: «در کنار این افزایش تولیدات نگرانی مهمی ایجاد شد که آیا محتوای تولید شده را مخاطبین ما می بینند؟ می شنوند؟ می خوانند؟ به همین سبب در تلاشیم که در میان ازدحام تولیدات رسانه ها دیده شویم.»

معاون آموزش ابتدایی شهر تهران خاطرنشان کرد: «معلمان و ارائه کنندگانی موفقند که ذائقه مخاطبشان را شناخته باشند و هر موضوعی که برای مخاطب جذاب تر باشد را در تولیدات به کار گیرند.»

ربوشه افزود: «از امروز در پی همین خواسته ابزار و قالبی تحت عنوان سکو ایما معرفی و راه اندازی می شود که به واسطه آن؛ دریافت های ما و تجارب زیسته و .. را با دیگران به اشتراک بگذاریم.»

وی با تاکید بر اهمیت تولیدات و شیوه های اثرگذاری گفت: «مخاطب امروز زمان زیادی برای شنیدن ندارد و باید زمان ارائه مطالب کوتاه باشد و در یک زمان کوتاه، بر کیفیت محتوا افزوده شود. در این راستا می توان از تجارب دانش آموزان، معلمان، همکاران فرهنگی و اولیاء استفاده کرد.»

معاون آموزش ابتدایی شهر تهران در پایان یادآور شد:«در ایما از همه دانش آموزان، همکاران و اولیاء دعوت می کنیم که با مطالعه سند ایما در صورت تمایل روی سکوی ایما قرار بگیرند و از تجارب و ایده هایشان بگویند و امیدوارم این جلسات منشاء خیر و اثر باشد.»
گفتنی است سکوی ایما با هدف تجربه گردانی و خلق ایده های نوین در موضوع آموزش ایجاد شده است و در اولین جلسه این سلسله نشست ها که در قالب سخنرانی است؛ مصطفی پالیزدار با موضوع باشگاه مهارت؛ سخنرانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار