در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا گیلان عنوان شد؛

همه دستگاه‌ها ملزم به همکاری برای تسریع در اجرای واکسیناسیون هستند

تشدید بازرسی‌ها از رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط اصناف همراه با تشویق مراعات‌کنندگان

رشت ( پانا) - استاندار و رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا با اعلام نامه ارسالی به وزیر بهداشت برای تزریق واکسن به افراد 50 سال به بالا در گیلان و ضرورت پیگیری مجدانه این درخواست از سوی دانشگاه علوم پزشکی، همه دستگاه‌ها و نهادها را به انجام همکاری‌های شایسته برای تسریع در اجرای واکسیناسیون اقشار ملزم کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
همه دستگاه‌ها ملزم به همکاری برای تسریع در اجرای واکسیناسیون هستند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع ظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا گیلان با تبریک سالروز میلاد امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: در زمان حاضر و طبق اعلام وزارت بهداشت؛ تمامی شهرستان های گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته و تنها یک شهرستان (املش) وضعیت نارنجی دارد که ازدیاد تعداد بیماران بستری نسبت به هفته‌های قبل، موضوعی نگران کننده است.

وی با بیان اینکه گزارش ها حاکی از درصد اندک رعایت توصیه های بهداشتی است، این موضوع را منجر به ایجاد دشواری‌هایی برای مقابله با بیماری دانست و گفت: طبق شاخص های بیان شده در جلسه امروز ستاد ملی مدیریت کرونا از میزان مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی، گیلان جزء پنج استان انتهای جدول بوده که این شاخص در سطح کشور ، ۳۹ درصد است.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا گیلان با یادآوری تلاش های صورت گرفته طی افزون بر ۱۷ ماه گذشته تأکید کرد که رعایت اصول بهداشتی تنها راه جلوگیری از انتشار و انتقال ویروس است.

وی بر لزوم ایجاد پویش هایی توسط سازمان‌های مردم نهاد مبنی بر ترغیب مردم به استفاده از ماسک تأکید و تصریح کرد: با توجه به انتشار سویه های جدیدی از ویروس و ظهور خیز صعودی بیماری، پرهیز جدی از عادی انگاری و مراعات کامل پروتکل‌های بهداشتی، باید همچنان در دستور کار باشد.

وی بر ضرورت تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر رعایت الزامات بهداشتی توسط صنوف از طریق شبکه‌های بهداشت شهرستانی، کارگروه انتظامی و اجتماعی و دستگاه های مسئول از جمله صمت، اتحادیه‌ها و بسیج اصناف نیز تأکید کرد و افزود: برخوردهای قاطع و مطابق با قانون مورد انتظار است و در این راستا انجام نظارت ها باید اطلاع رسانی شود.

وی با تأکید بر نظارت جدی بر وجود تهویه مناسب اماکن عمومی و مراکز تجمعی همچون فروشگاه‌های بزرگ اضافه کرد: در کنار برخورد قانونی با اصناف متخلف ، باید اقدامات تشویقی برای مراعات کنندگان دستورالعمل‌ها مدنظر باشد.

زارع خاطرنشان ساخت: انتطار می‌رود صداوسیما و کارگروه رسانه و فضای مجازی، نسبت به تولید محتوای آگاهی بخش از خطرات عادی انگاری شیوع کرونا و ارائه آموزش های لازم به مردم با روش هایی اقناعی، اقدام کنند.

استاندار به اقدامات صورت گرفته برای تسریع فرآیند واکسیناسیون در گیلان نیز اشاره و بیان کرد: طی مکاتبه‌ای با وزیر بهداشت، انجام فرآیند واکسیناسیون برای افراد ۵۰ سال به بالا درخواست شده که با جدیت باید پیگیری شود.

وی به تأثیر بالای واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلا به این بیماری اشاره و تصریح کرد: درصورت تزریق واکسن نیز عمل به توصیه های ارائه شده از سوی متخصصان باید همواره مورد توجه باشد.

زارع افزود: دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در اجرای واکسیناسیون اقشار به ویژه در خصوص اماکن مورد نیاز، همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند.

وی تعویق شش ماهه خدمت سربازی آن دسته از دانشجویان وزارت بهداشت، علوم، دانشگاه آزاد اسلامی که دفاع از رساله، فارغ‌التحصیلی و آغاز مقطع بالاتر آنان به تأخیر افتاده و همچنین تمدید مهلت تعهد پرداخت و هزینه‌کرد اعتبارات اوراق و اسناد اسلامی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای قانون بودجه ۱۳۹۹ تا پایان شهریور ماه را از جمله مصوبات امروز جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا عنوان کرد.

در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا گیلان گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار