امام جماعت مسجد امیر المومنین به مناسبت عید غدیر در گفت و گو با پانا:

غدیر باید به تبلیغی همگانی تبدیل شود

کرج (پانا) - مسجد امیرالمومنین واقع در شعبان آباد ناحیه ۴ کرج، به‌مناسبت عید غدیر به توزیع طعام بین مردم پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۰۳۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
غدیر باید به تبلیغی همگانی تبدیل شود

در خصوص این عمل خداپسندانه، حجت الاسلام والمسلمین مسعود صالحی، امام جماعت مسجد امیرالمومنین (ع) ناحیه ۴ کرج در گفت گو با پانا گفت: «امروز بزرگترین عید الهی است، طوری که جایگاهش در روز قیامت مانند عروس در بین سایر روزها است.»
وی تاکید کرد: «ما باید محبت علی بن ابی طالب را در دل مومنین قرار بدهیم، به همین منظور سعی داریم مسجد را محیطی علمی_ مذهبی برای کودکان و سایر مردم قرار دهیم و در طی این سال ها با ایجاد چنین پایگاه‌هایی در مساجد این کار را گسترش دادیم. حتی زمانی که پیامبر وارد مساجد می شدند شاهد فعالیت های گوناگون بودند.»

صالحی در ادامه افزود: «یکی دیگر از مهمترین مسائل تبلیغات در مورد این روز است؛ما عاشورا را در بین جهانیان فریاد زدیم و همین باعث فراموش نشدن و بزرگداشت این روز شد. متاسفانه در مورد غدیر تبلیغات کمتر صورت گرفته است. امام علی علیه السلام اشاره کرده در روز غدیر شاد باشید و لباس نو بپوشید؛ طعام دادن به مستمندی در این روز مانند این است که تمام انبیا،صدیقین و شهدا را سر سفره اطعام قرار دادیم و همین بر اهمیت این روز دلالت دارد و هرکاری از دستمان بر‌می‌آید باید انجام دهیم.ر
صالحی بیان کرد: «پیامبر اکرم در روز غدیر گفتند حاضران این خبر را به غایبان برسانند این صحبت یعنی بحث تبلیغ و رسانه همیشه مورد توجه بوده است.»

وی تاکید کرد: «ما در این شرایط سخت اقتصادی توانستیم سه هزار پرس غذا در ایام غدیر تهیه کرده و بین خانه های افراد مستمندی که در خیریه مسجد قرار دارند توزیع کنیم. همچنین قریب بر ۵۰۰ بسته غذایی به ارزش پانصد هزار تومان به کمک خیرین تهیه کرده و به دست نیازمندان رساندیم.»
وی در رابطه با اطعام در مسجد؛ عنوان کرد: «اطعام امروز در مسجد، همگانی بود. زیرا فرموده‌اند طوری باید اطعام کنیم که دست نیازمند بالای دست ما باشد و مستمند احساس فقیر بودن نکند و یا ثروتمند خود را تافته جدا بافته به حساب نیاورد. اوج ظرافت این است که شان نیازمند پایین نیاید. سنت اهل بیت این بود که همه سر یک سفره جمع شوند و فقیر و غنی در کنار هم باشند. مهم تر اینکه هرجایی اجتماعی صورت بگیرد آنجا یدالله حضور دارد.»
صالحی در پایان تاکید کرد: ذانشالله بتوانیم با این کار ها زمینه‌سازی برای ظهور آقا باشیم و این اعیاد مهم را به گوش همه جهانیان، برسانیم.»

خبرنگار؛ مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار