برگزاری نشست شورای آموزش و پرورش گیلان

رشت ( پانا) - استاندار گیلان بر اجرای دقیق طرح مهر با رویکرد ارتقاء کیفی آموزش و تربیت در آستانه بازگشایی مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست شورای آموزش و پرورش گیلان

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، استاندار پس از ارتباط تصویری با رئیس جمهوری و در جمع روسای آموزش و پرورش استان گفت: امیدواریم با انجام واکسیناسیون، اطمینان خانواده‌ها برای آموزش حضوری با حفظ سلامت کامل حاصل و کلاس‌های درس در موعد مقرر و مطابق با مصوبات ستاد ملی کرونا تشکیل شود.

ارسلان زارع افزود: هر تحولی در هر جامعه ای و هر مسیری برای تعالی آن جامعه، باید از مسیر آموزش و پرورش بگذرد و همه کشورهایی که به سطحی از توسعه رسیده اند، به طور قطع باتوجه جدی به این بخش و تمرکز همگانی، مراحل تقویت زیر ساخت های آموزش و پرورش را طی کرده اند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر بومی سازی ایده های توسعه برای تحقق تمدن نوین اسلامی و تربیت انسان هایی در طراز جمهوری اسلامی تصریح کرد: تعهد و احساس مسئولیت، کلید واژه های اساسی هستند که با درنظر داشتن مولفه های مدنظر رهبری، ساخته می شود.

استاندار با اشاره به گزارش های ارائه شده از فعالیت های صورت گرفته، این گزارش‌ها را امیدبخش و نشان از حرکت رو به جلو دانست و افزود: عمده مصوبات این شورا، در پیوند تعامل، همفکری، احساس مسئولیت، برنامه ریزی و مشارکت خیران و نخبگان بوده است.

زارع افزود: بدون تردید برای جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه نیازمند برنامه‌ریزی نهادهای مرتبط با کودکان و نوجوانان و در رأس آنها آموزش و پرورش هستیم چرا که این نهاد، نقش و تاثیر بسزایی در تربیت دانش‌آموزان داشته و بیشترین تلاش را در این زمینه بر عهده دارد.

وی برگزاری به‌موقع جلسات این شورا، تحقق برنامه ها و اجرای مصوبات را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به نقش با اهمیت شورای آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: اجرای طرح مهر باید باقوت در دستور کار آموزش و پرورش استان و سطوح شهرستانی باشد چراکه ارتقاء کیفی آموزش و تربیت در آستانه بازگشایی مدارس و پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت در طول سال تحصیلی از اهمیت خاصی برخوردار است.

زارع با بیان اینکه اطلاع رسانی و تبیین مناسب ابعاد مختلف انتخاب رشته دانش آموزان به خانواده ها یک ضرورت است، ادامه داد: باید با بسیج امکانات و ظرفیت ها، تمام توان برای آموزش، توجیه و ایجاد انگیزه در دانش آموزان مصروف شود تا با آموزش صحیح و مشاوره های مناسب، به ظرفیت متوازن تری از رشته های درسی برسیم.

وی صدا و سیما و رسانه‌ها را در زمینه هدایت تحصیلی با تولید برنامه های هدفمند و با رویکرد اقناع سازی و تنویر افکار عمومی دارای نقشی اثرگذار دانست و با یادآوری اهتمام صورت گرفته در نظام جمهوری اسلامی ایران برای سوادآموزی و آموزش افراد بازمانده از تحصیل در روستاها و مناطق محروم، تأکید کرد که تلاش‌های لازم برای آنکه گیلان از میانگین کشور بالاتر باشد، صورت گیرد.

استاندار گیلان تقویت آموزش و پرورش را برای نظام اسلامی و دولت مهم خواند و با بیان اینکه اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش، همیشه مورد تأکید بوده و از مطالبات جدی رهبری و دولت نیز است، گفت: قطعا این مهم مورد توجه دولت سیزدهم به عنوان سند بالادستی قرار می‌گیرد.

زارع تکلیف کرد که رئیسان و مدیران آموزش و پرورش، برای اجرای طرح مهر، از مدارس بازدید انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار