اکملت لکم دینکم، نشان ضرورت مسئله امامت و ولایت است

مشهد(پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد مقدس در مراسم جشن عید غدیر گفت نزول آیه اکملت لکم دینکم پس از اتمام ابلاغ جانشینی حضرت علی (ع)، نشان دهنده ضرورت و عظمت مسئله امامت و ولایت است.

کد مطلب: ۱۲۰۳۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
اکملت لکم دینکم، نشان ضرورت مسئله امامت و ولایت است

جشن عید سعید غدیر خم با حضور ریاست، معاونین و همکاران اداره آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد مقدس با رعایت پروتکل های بهداشتی در محوطه اداره برگزار شد.

در این مراسم رزا درسنی با اشاره به آیه الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا گفت: این آیه دارای سه بخش است که هر کدام مفهوم و پیام شخصی و مهم برای مسلمانان دارد و هر بخشی تاییدی بر بخش دیگر آن است.

وی با اشاره به بخش اکملت لکم دینکم گفت نزول این آیه پس از اتمام ابلاغ جانشینی حضرت علی(ع) نشان دهنده ضرورت و عظمت مسئله امامت و ولایت است.

رزا درسنی با اشاره به بخش و اتممت علیکم نعمتی افزود: این بخش تاکید بر اتمام نعمت بر مسلمانان دارد و دغدغه بزرگ مسلمانان پس از رحلت پیامبر، نقشه های شوم کافران بود که مایوسشان کرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد مقدس در ادامه با اشاره به بخش و رضیت و لکم الاسلام دینا افزود: این بخش دو قسمت قبلی را تکمیل می کند و نشان می دهد که اسلام با تکمیل برنامه هایش در مسیری درست گام برداشته و به عنوان آیین نهایی از جانب خداوند پذیرفته شده است.

در پایان این مراسم، از همکاران سادات اداره ناحیه سه و دانش آموزان مجری برنامه های این جشن نیز تجلیل شد.

خبرنگار: محمد معین درباری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار