ادامه تاریکی های غبار در سیستان و بلوچستان

برای سی و ششمین روز متوالی هوای زاهدان آلوده شد

زاهدان (پانا)- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت امروز بیشینه غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به 438 میکروگرم برمترمکعب معادل 3 برابر حد مجاز رسید و هوای زاهدان برای سی و ششمین روز متوالی آلوده شد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
برای سی و ششمین روز متوالی هوای زاهدان آلوده شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار کرد: در این مدت بیشینه غلظت ذرات غبار در هوای زاهدان به 7864 میکروگرم بر مترمکعب معادل 51 برابر حد مجاز نیز رسیده است.
وی افزود: بررسی های ما نشان می دهد که منشأ اکثر پدیده های خاکدار امسال زاهدان، غیرمحلی بوده و از سایر نقاط به این شهر نفوذ کرده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با افزایش کانون های تولید گردوغبار در استان و فعالیت بادهای 120 روزه در شمال و جریانات مونسون هند در جنوب استان، فراوانی وقوع پدیده های خاکدار در زاهدان افزایش یافته است.
حیدری خاطرنشان کرد: خشک شدن تالاب هامون در شمال استان، وجود بیابان های غرب و شرق شهرستان زاهدان، قرارگیری در امتداد کویر لوت و وجود بیابان های گسترده در مرزهای افغانستان و پاکستان سبب شده تا گردوغبار بیشتری به این شهر منتقل شود.
وی تصریح کرد: فصل گرم سال بیشترین روزهای گردوغباری سال زراعی جاری را به برای زاهدان به ارمغان آورده است، به طوریکه هم گردوغبار جریانات شمالی یعنی بادهای 120 روزه و هم جریانات جنوبی و فعالیت سامانه های همرفتی در بیابان های اطراف، موجب گسیل گردوغبار به این شهر شده است.
عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: با وجود کاهش شدید بارندگی در استان در سه فصل گذشته، انتظار افزایش فراوانی وقوع پدیده های خاکدار در استان وجود داشت که البته در این مدت این موضوع به وقوع پیوست.
حیدری در بخش دیگری به شرایط دمایی زاهدان نیز اشاره کرد و گفت: در یک ماه اخیر افزایش دما نیز قدری شرایط را برای مردم دشوار کرد به نحوی که بیشینه دمای هوا زاهدان به مرز 42 درجه سلسیوس نیز رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار