تاخت و تاز کرونا در اردستان

مردم ترسی از بیماری ندارند

اصفهان ( پانا) - چند هفته‌ای است که اردستان در وضعیت پرخطر کرونا قرار گرفته اما همچنان پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و این ویروس منحوس شانه به شانه مردم این شهر می‌تازد و قربانی می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
تاخت و تاز کرونا در اردستان

چند هفته‌ای است که موج پنجم کرونا در کشور شروع شده و اردستان از جمله شهرهایی است که از همان روزهای اول قرمز شد و هر روز شاهد افزایش موارد ابتلاء و بستری شدگان در این شهرستان هستیم که می‌توان این امر را ناشی از عادی انگاری‌ها و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم دانست.

با وجود این همه هشدار در ارتباط با قرمز شدن اردستان، تجمعات به شکل‌های مختلف در اردستان ادامه دارد و از بین رفتن ترس و نگرانی نسبت به این بیماری سبب ایجاد موج پنجم و شیوع گسترده آن شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان اظهار کرد: مردم شهرستان اردستان دیگر ترسی از کرونا ندارند، متأسفانه تجمع‌های مختلف در شهرستان وجود دارد، خیابان‌ها خلوت نیست و مسافرت‌ها جریان دارد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است

حسن ذبیحی افزود: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم به کمتر از ۵۰ درصد و در میان اصناف به ۵۷ درصد کاهش یافته است.

ظرفیت بیمارستان‌های اردستان کافی نیست

ذبیحی با بیان اینکه میانگین سن بستری شدگان کرونا در بیمارستان اردستان بین ۶۰ تا ۶۵ سال است، تاکید کرد: اکثر بیماران مراجعه کننده سرپایی داروی خود را دریافت می‌کنند و توصیه به قرنطینه خانگی می‌شوند.

در شهرستان اردستان تاکنون سه هزار و ۲۰۶ نفر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در اردستان شناسایی شده است که از این میان خوشبختانه تاکنون دو هزار و ۸۳۶ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان ترخیص شده‌اند؛ همچنین تا امروز ۱۰ هزار و ۸۰۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در شهرستان انجام شده است.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، راه‌حل اصلی برای مبارزه با این بیماری تغییر رفتار اجتماعی مردم است، آنها باید سبک زندگی خود را عوض کرده و با رعایت فاصله اجتماعی حتی الامکان در تجمعات شرکت نکنند تا با انجام واکسیناسیون کامل از دوران سخت این بیماری عبور کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار