اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور/ آذربایجان غربی ۱

تعاملی نمودن آموزش مجازی منجر به ارتقا کیفیت آموزش می شود

ارومیه (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان اشنویه گفت: تعاملی نمودن آموزش مجازی و خارج نمودن فضای یکطرفه اموزش مجازی منجر به ارتقا کیفیت آموزش بویژه در بستر برنامه شاد می شود.

کد مطلب: ۱۲۰۲۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
تعاملی نمودن آموزش مجازی منجر به ارتقا کیفیت آموزش می شود

«شیرین جهانگیری» در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: جهت تحقق عدالت آموزشی وتضمین حق سلامت و آموزش دانش آموزان وپیشگیری از بازماندگی ازتحصیل کودکان در شرایط فعلی لازم است مدارس با رعایت نوبت گذاری وشیفت بندی دانش آموزان مخصوصا در مناطقی که تعداد دانش آموزان و تراکم آنها در کلاس درس کمتراست، طبق یک برنامه مدون بازگشایی شده تا با حضور درمدارس حمایتهای مشاوره ای و روانشناسی و آموزش درراستای بهداشت فردی عمومی و به ویزه بهداشت روان موثرتر واقع شود.

وی ادامه داد: برای تحقق عدالت آموزشی و افزایش کیفیت در آموزش مجازی باید گسترش شبکه اینترنت در روستاهای مرزی و دور افتاده، تعاملی نمودن آموزش مجازی وخارج نمودن فضای یکطرفه اموزش مجازی، ایجاد کمپین ویژه در فضای مجازی کشوری جهت ارتقا سواد رسانه ای والدین و پایین آوردن نرم کلاس درس در شیوه نامه ساماندهی در شرایط خاص کرونایی در دستور کار قرار گیرد.

جهانگیری گفت: با توجه به رعایت حق آموزش فرزندانمان در شرایط ویژه ای از بهداشت محیطی وروانی لازم است در بازگشایی مدارس تمامی جوانب در نظر گرفته شود چراکه شرایط جغرافیایی واقلیمی وکرونایی ایران عزیزمان ومناطق مختلف آموزشی یکسان نیست .

این مقام مسئول ادامه داد: در مناطقی که روستانشینی بیشتر از شهرنشینی است و تراکم دانش اموزی در مناطق روستایی کمتر از مناطق شهری است حضور در مدارس با رعایت پروتکلهای بهداشتی راحتتراست و در مناطق شهری که تراکم است نوبت بندی صورت گیرد وبخشی از فرآیند یادگیری حضوری وبخشی مجازی شود.

جهانگیری با بیان اینکه هر گفتاری تا به صورت کردار در نیاید در فرزندانمان موثر واقع نمی شود؛ گفت: رعایت بهداشت فردی و عمومی توسط تمامی کادر مدارس و اداری توانمندسازی مدارس در حفظ فعالیتهای ایمن مدرسه مثلا فاصله گذاری اجتماعی( رعایت تعداد دانش آموزان با مقایسه اندازه کلاس) یک ضرورت اجتنابناپذیر برای بازگشایی ایمن مدارس است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اشنویه بیان کرد: در بحث وضعیت هدایت تحصیلی با فراهم نمودن زیر ساختهای لازم در هنرستان ها با توجه به نوع منطقه یا شهرستان صنعتی ، کشاورزی یا تولیدی بودن ( نفت خیز ، دامداری، صنایع دستی و...) در مناطق مختلف می توان موفق عمل نمود . امروزه با توجه به نبود امکانات لازم و عدم توزیع آن در شهرستان ها به صورت یکسان هنوز در این شهرستان به تحقق 50 درصدی هدایت دانش آموزان به هنرستان ها توفیق لازم حاصل نشده است .

وی افزود: هم اکنون 36.4درصد دانش آموزان شهرستان اشنویه به رشته های فنی هدایت شده اند و علت آن نداشتن فضای فیزیکی کافی جهت هدایت دانش آموزان به هنرستان ها می باشد. یکی از اقدامات این شهرستان تلاش جهت احداث هنرستان 15 کلاسه کشاورزی می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار