بررسی مسائل اخیر خوزستان در جلسه شورای مرکزی خانه احزاب؛

عرف: احزاب یاری‌رسان مردم و حاکمیت باشند

حسین کمالی: اگر طبق اصل ۲۷ قانون اساسی حق تجمعات و اعتراضات را به رسمیت می‌شناختیم قطعا اجازه سوارشدن سوءاستفاده‌کنندگان بر موج اعتراضات و تجمعات مردم داده نمی‌شد

تهران (پانا) - جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه احزاب باید در تبیین مشکلات کشور، یاری‌رسان مردم و حاکمیت باشند از خانه احزاب خواست درباره تشکیل اتاق فکر و هم‌اندیشی درباره مسائل مهم کشور با حاکمیت، پیشقدم شود.

کد مطلب: ۱۲۰۲۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
عرف: احزاب یاری‌رسان مردم و حاکمیت باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جلسه شورای مرکزی خانه احزاب ایران به ریاست حسین کمالی رئیس خانه احزاب ایران و با حضور جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد. در این جلسه، ابتدا شماری از اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ایران، رئیس دوره‌ای خانه احزاب استان خوزستان و یکی از دبیران کل احزاب به بیان نظرات خود درباره زمینه‌ها، دلایل، تبعات و راهکارهای حل معضلات خوزستان و استان‌های با وضعیت مشابه پرداختند.

عرف، معاون سیاسی وزیر کشور در این جلسه، ضمن تشریح ابعادی از وقایع اخیر استان خوزستان، با بیان اینکه اعتراض در چارچوب قانون،حق مردم است؛ تاکید کرد: ضرورت جدی وجود دارد که موضوع اغتشاش از اعتراض جدا شود. وی از احزاب کشور خواست در تبیین مشکلاتی از این قبیل، یاری رسان مردم و حاکمیت باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین نکات ویژه‌ای درباره موضوع کم‌آبی‌های چند سال اخیر پرداخت و اظهار داشت: کاهش شدید بارش‌ها در دو سال اخیر و تغییر الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی از دلایل اصلی بحران آب در استان خوزستان است.

عرف به آمار وزارت نیرو درباره بارش‌ها اشاره کرد و از فعالان و تشکل‌های سیاسی خواست در گفت‌وگوهای خود با مردم و بدنه احزاب، به تبیین علمی موضوعات بپردازند و برای یافتن راهکارهای اجرایی به قوای سه گانه کمک کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور در پایان سخنان خود از خانه احزاب به عنوان یک تشکل صنفی مهم و تعیین کننده دعوت کرد درباره تشکیل اتاق فکر و هم‌اندیشی درباره مسائل مهم کشور با حاکمیت پیشقدم شود.

در ادامه جلسه حسین کمالی، رئیس خانه احزاب با جمع بندی مباحث مطرح شده در جلسه بر اهمیت توجه به اعتراض به حق مردم و ضرورت ایجاد شرایط گفت‌وگو و تعامل دوطرفه حاکمیت و مردم پرداخت و گفت: بی‌توجهی به مطالبات و نشستن پشت درهای بسته و تصمیم گرفتن در مباحث اساسی کشور و زندگی روزمره مردم موجب دوری مردم از انقلاب و نظام خواهد شد که در نهایت در چنین مواقعی خود را در قالب اعتراضاتی نشان می‌دهد که هیچکس مسئولیت آن را نمی‌پذیرد. در صورتیکه اگر به اصل ۲۷ قانون اساسی توجه می‌کردیم و حق تجمعات و اعتراضات را به رسمیت می‌شناختیم قطعا شاهد هنجارشکنی و اجازه سوارشدن سوءاستفاده‌کنندگان بر موج اعتراضات و تجمعات داده نمی‌شد.

وی گفت: وقتی مردم به موضوعی انتقاد یا اعتراض دارند این حق اساسی آنهاست که امنیت تجمعات و اعتراض آن‌ها تامین شود.

کمالی در پایان از وزارت کشور و مسئولان قوا خواست که در این خصوص هرچه سریعتر اقدام کنند تا احزاب، تشکل‌های صنفی و توده‌های مردم بتوانند صدای انتقاد و اعتراض خود را در فضای امن و منطقی به گوش مسئولان برسانند و حقوق مسلم‌شان را مطالبه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار