همزمان با برگزاری بخش پژوهشی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور؛

دارالقرآن مرکزی آموزش و پرورش استان سمنان کلنگ زنی شد

سمنان (پانا) - دارالقرآن مرکزی آموزش و پرورش استان سمنان همزمان با برگزاری بخش پژوهشی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور کلنگ زنی شد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
دارالقرآن مرکزی آموزش و پرورش استان سمنان کلنگ زنی شد

آئین کلنگ زنی این مرکز قرآنی، با حضور مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان و جمعی از مدیران وزارت آموزش و پرورش و مدیران استانی و شهرستانی در سمنان برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان در حاشیه این آئین در گفت و گو با پانا گفت: دارالقرآن مرکزی سمنان در زمینی به مساحت یک هزار و 200 متر مربع احداث می شود.

رضاعلی کرد اضافه کرد: این مرکز بزرگ قرآنی در فاز نخست با بیش از یک هزار و 300 متر مربع زیربنا و در 2 طبقه احداث می شود و در صورت تأمین اعتبار امکان اضافه شدن طبقه سوم به این مجموعه در فاز دوم احداث آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه احداث دارالقرآن مرکزی سمنان به بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: 20 میلیارد ریال از هزینه احداث این مجموعه بزرگ قرآنی از طریق یکی از خیران قرآنی استان سمنان تأمین می شود.

دارالقرآن‌ها مکمل آموزش‌های دروس قرآنی در مدارس هستند

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در حاشیه آیین کلنگ زنی این طرح در گفت و گو با پانا با بیان اینکه دارالقرآن‌ها مکمل آموزش‌های دروس قرآنی در مدارس هستند، گفت: برنامه‌های قرآنی مدارس در سه بخش قرآن، عترت و نماز طراحی شده است.

محمدرضا مسیب زاده افزود: در بخش قرآنی، حفظ ترتیبی و موضوعی و حفظ جزء ۳۰، در بخش عترت، مباحث امام شناسی و طرح مصباح الهدی برای آشنایی دانش آموزان با سیره و روش زندگی ائمه اطهار(ع) و در بخش نماز، آموزش مدیران مدارس برای تشویق دانش آموزان به نماز برنامه ریزی شده است.

این آیین باحضور مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، فرماندار سمنان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان و جمع دیگری از مدیران استان و شهرستان سمنان برگزار شد.

گفتنی است؛ سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در بخش پژوهشی به میزبانی استان سمنان در حال برگزاری است و آیین اختتامیه آن نیز نهم مردادماه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار