خسارت ۸۲میلیاردی فرسایش بادی در خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی خبر داد فرسایش بادی، سالانه ۸۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان به منابع زیستی و اقتصادی خراسان جنوبی خسارت وارد می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۰۲۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
خسارت ۸۲میلیاردی فرسایش بادی در خراسان جنوبی

به گزارش ایرنا، علیرضا نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: ۳ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۴۷۶ هکتار از عرصه های استان تحت تاثیر فرسایش بادی هستند که بیشترین مناطق در شهرستان طبس با یک میلیون و ۶ هزار و ۹۲۲ هکتار است.

نصرآبادی با اشاره به افزایش ۶۸ درصدی مناطق تحت تاثیر فرسایش بادی در سال گذشته افزود: این پدیده شوم به منابع زیست انسانی، خطوط مواصلاتی، اراضی کشاورزی، منابع زیست محیطی، چاه‌ها و قنوات، تاسیسات صنعتی و ایستگاه‌های راه آهن خسارت وارد می کند.

وی با اشاره به وجود یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۷۴۱ هکتار کانون فرسایش بادی در استان گفت: بیشترین کانون های فرسایش بادی با ۳۰۱ هزار و ۸۱۳ هکتار در شهرستان بشرویه است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در سال ۹۹، ۸۵۰ هکتار نهال کاری و هزار و ۴۰۰ هکتار مدیریت هرزآب و آبیاری و مراقبت سنواتی در ۷هزار و ۵۸۵ هکتار، اجرای سیستم چرایی و قرق ۲ هزار هکتار، ساماندهی و کنترل چرای دام در مراتع ممیزی شده در ۹ هزار هکتار و مالچ پاشی ۳۰۰ هکتار با هزینه ۴۳ میلیون و ۳۴۸ هزار تومان در استان انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار