بیمارستان‌های فارس مملو از بیماران کووید۱۹

شیراز (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه، کروناویروس را خطرناک ترین بیماری قرن خواند و بر جدی گرفتن این ویروس خطرناک تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
بیمارستان‌های فارس مملو  از بیماران کووید۱۹

مهرزاد لطفی با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت کرونا در استان فارس گفت: حساسیت مردم استان نسبت به بیماری کووید۱۹ و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی روز به روز در حال کاهش است و این موضوع وضعیت استان را بحرانی‌تر می‌کند.

او ادامه داد: با توجه به قدرت بالای سرایت‌پذیری نوع جهش یافته کروناویروس هندی و انتقال گسترده آن در بین افراد جامعه، باید حساسیت‌ها نسبت به این ویروس کشنده در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر مشارکت بیشتر مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر کروناویروس اظهار کرد: هرگونه بی‌توجهی، ساده انگاری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، تاثیر بسیاری در شدت چرخش و انتقال این بیماری در جامعه دارد.

لطفی با اشاره به موج پنجم کروناویروس گفت: همراهی و همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی در افزایش نظارت‌ها در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها به ویژه در اماکن پرتردد، سهم به سزایی در برون رفت از این بحران دارد.

او با توجه به افزایش ورودی مراکز ۱۶ ساعته افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس استان در پیشگیری و درمان زودهنگام افراد مشکوک و دارای علائم کروناویروس نقش موثری داشته و ضرورت دارد مردم در صورت مشاهده علائم، به پزشک خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه هفته‌های سختی را از نظر بحرانی‌تر شدن وضعیت کروناویروس در استان در پیش داریم افزود: متاسفانه با وجود هشدارهای مکرر مبنی بر عدم مسافرت به فارس، هموطنان از استان‌های با وضعیت قرمز به فارس سفر داشته‌اند که این امر نیز باعث تشدید وضعیت بحرانی استان شده است.

لطفی ادامه داد: در حال حاضر ۲۳ شهرستان استان در وضعیت قرمز به سر می‌بردند که اگر کماکان شاهد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشیم، شهرستان‌های دیگر استان نیز به سرعت به وضعیت قرمز تبدیل می شوند، همشهریان باید آگاه باشند که عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، باعث شعله ورشدن آتش کرونا در فارس می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار