رئیس شورای شهر تهران:

مشکل اصلی امروز کشور، کند یا متوقف شدن روند توسعه است

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران مشکل اصلی امروز کشور، کند یا متوقف شدن روند توسعه است که طی 16 سال گذشته با وجود پیش‌بینی شدن رشد اقتصادی 8 درصدی در چشم انداز 20 ساله، رشد محقق شده بسیار کمتر از آن بوده است.

کد مطلب: ۱۲۰۲۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مشکل اصلی امروز کشور، کند یا متوقف شدن روند توسعه است

محسن هاشمی در سیصدو سیزدهمین جلسه شورا با اشاره به اینکه در آستانه عید بزرگ غدیر قرار داریم گفت: واقعه غدیر تبلور پیوستگی امت وامامت، ولایت و ملت، هدایت و ابلاغ است که موجب وحدت و همصدایی مسلمین در برابر پیام وحی شد. غدیر نماد وحدت و یکصدایی مسلمانان در همراهی و تبعیت از پیام پیامبر اعظم است و نباید با افراط و تندروی، غدیر را از نقطه وحدت به مبدای برای تفرقه مسلمانان تبدیل کرد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: معرفی امیرمومنان توسط رسول اکرم در غدیر، به‌عنوان رهبری برای همه اقشار و اقوام و ملت‌های اسلامی بود و باید این سرچشمه زلال معرفت و علم وهدایت، برای بهره‌بردن همه اقوام و مذاهب و گروه‌های اسلامی همچنان جریان یابد.

هاشمی با اشاره به وقایعی تلخ که طی هفته گذشته در استان خوزستان رخ داد، گفت: وقایعی که نمی‌توان آنها را محدود به خشکسالی و کمبود آب دانست. بلکه توسعه متعادل، متوازن و پایداری باید، کاستی‌های به‌جا مانده از جنگ و مشکلات پیشین خوزستان را جبران کند. توسعه متعادل، توزیع عادلانه مواهب توسعه بین همه اقشار جامعه بود اما در خوزستان شاهد حضور صنایع بزرگ نفت و فولاد و پتروشیمی و پالایش هستیم بدون آنکه منافع این توسعه به اندازه کافی به میزبان این صنایع برسد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: توسعه متوازن، پیشرفت در همه ابعاد جامعه یعنی بهبود سلامت، آموزش و رفاه سایر شاخص‌های جامعه نه صرفا رشد صنعتی و درخوزستان، بسیاری از شاخص‌های انسانی و اجتماعی به صورت متوازن رشد نکرده است. توسعه پایدار نیز به حفظ محیط زیست در کنار رشد صنعت توجه دارد و وضعیت امروز خوزستان نشانه‌های فراوانی از آسیب‌های زیست محیطی ناشی از فعالیت‌های صنعتی، کشاورزی و اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات، محرومیت و نارضایتی امروز خوزستان، منحصر به این استان نیست ادامه داد: تعدادی از مناطق و استان‌های دیگر کشور نیز از این محرومیت رنج می‌برند و چه بسا مشکلات بیشتری از خوزستان داشته باشند و باید به رفع بنیادین و ریشه این مشکلات توجه شود تا در آینده دیر یا زود، شاهد تکرار این نارضایتی‌ها نباشیم.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: مشکل اصلی امروز کشور، کند یا متوقف شدن روند توسعه است که طی 16 سال گذشته با وجود پیش‌بینی شدن رشد اقتصادی 8 درصدی در چشم انداز 20 ساله، رشد محقق شده بسیار کمتر از آن بوده است و این میزان رشد پاسخگوی نیاز روزافزون جامعه نبوده و به کوچکتر شدن سفره مردم، بیکاری، تورم وفقر انجامیده است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: امروز زمان فرافکنی مشکلات، متهم کردن یکدیگر و تنزل سطح نگاه کارشناسی به مسائل جناحی گذشته نیست و اگر بسرعت روند بهبود در کشور، پیشرفت ورشد اقتصادی،به توسعه متعادل، متوازن و پایدار ایران نیانجامد، شاهد گسترش این مشکلات خواهیم بود و امیداوریم دولت جدید بتواند به وعده خود عمل کرده و روند توسعه کشور را با سرعت به مسیر پیش‌بینی شده در چشم انداز 20 ساله برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار