جهانگیر سیدعباسی در گفت‌وگو با پانا

پیروزی والیبال ایران برابر لهستان پاداش صبر در برابر انتقادهای مغرضانه بود

نباید در باد پیروزی مقابل لهستان بمانیم/ ژاپن و کانادا رقیب‌های اصلی ایران هستند

تهران (پانا) - کارشناس والیبال کشورمان به بازیکنان تیم ملی والیبال توصیه کرد چهار رقیب باقی مانده در المپیک توکیو را جدی بگیرند.

کد مطلب: ۱۲۰۲۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
پیروزی والیبال ایران برابر لهستان پاداش صبر در برابر انتقادهای مغرضانه بود

جهانگیر سید عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران مقابل لهستان در نخستین دیدار از مسابقات المپیک توکیو گفت: «من فکر می‌کنم این پیروزی پاداش صبر و بردباری در برابر تمام انتقادهای ناجوانمردانه بود. من بارها گفته‌ام حضور در مسابقات لیگ ملت‌ها به منزله بازی‌های تدارکاتی جهت آمادگی بیشتر برای میدان المپیک است و نباید نتایج آن رقابت‌‌ها مدنظر قرار بگیرد، اما متاسفانه خیلی از انتقادها بعد از لیگ ملت‌ها و نتیجه‌ای کسب شده متوجه تیم ملی شد. »

وی افزود: «شاید قبل از این که بازی ایران مقابل لهستان برگزار شود، روی کاغذ تیم لهستان شانس اول پیروزی بود، اما شرایط تیم ملی و شناختی که آلکنو از بازیکنان پیدا کرده بود و به دنبال آن توانست ترکیب قابل قبولی را به میدان بفرستد در نهایت منجر به پیروزی تیم ایران شد. ملی‌پوشان در دریافت بسیار خوب عمل کردند. سعید معروف مثل دوران جوانی‌اش بازی می‌کرد. امیر غفور و میثم صالحی جزء بازیکنان با‌کیفیت میدان بودند. مهدی مرندی یکی از بهترین لیبرو‌های تیم ملی محسوب می‌شود. با تمام احترامی که به لیبروهای تیم ملی دارم، اما معتقدم مرندی در دریافت کیفیت متفاوتی دارد. او در کنار دیگر بازیکنان عملکرد بسیار خوبی داشت و به میلاد عبادی‌پور و سعید معروف کمک بسیار زیادی کرد.»

سید عباسی در پاسخ به این سوال که آیا لهستان مثل همیشه در مسابقات حضور داشت، عنوان کرد: «من معتقدم لهستانی‌ها هم بسیار خوب بازی کردند. آنها همه توانشان را در میدان گذاشتند. اما تیم ملی در دفاع روی تور و دریافت‌ها بسیار خوب کار کرد، تا حدی که تیم رقیب دچار اشتباه و تحت فشار قرار گرفت. اما با این حال معتقدم نباید در باد این پیروزی قرار بگیریم. ما چهار بازی دیگر پیش‌رو داریم که هر کدام سختی های خاص خودشان را دارند.»

وی اظهار کرد: «بهتر است ملی‌پوشان والیبال به فکر بازی‌های بعدی خود باشند. از همین حالا باید روی بازی برابر ونزوئلا تمرکز کنند. هرچند که این تیم به ظاهر ساده است، اما در میدان المپیک نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت. من با تمام احترامی که برای آقای آلکنو دارم اما معتقدم دو تیم ژاپن و کانادا اصلی‌ترین حریفان ما هستند. اگر ما مقابل کانادا پیروز میدان شویم از گروه خود صعود خواهیم کرد.»

سید عباسی اظهار کرد: «اگر تیم ملی با همین کیفیت که مقابل لهستان به میدان رفت در تمامی بازی‌ها به همین صورت عمل کند، صعود کردن از گروه دور از دسترس نیست. بازی برابر ژاپن برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد. با توجه به اینکه این تیم رقیب آسیایی والیبال ایران محسوب می‌شود و از طرفی المپیک در کشور ژاپن در خال برگزاری است، بنابراین آنها تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا بتوانند در این میدان پیروز شوند. ضمن اینکه برتری مقابل ژاپن جایگاه و رنکینگ ما را هم تغییر می‌دهد به همین دلیل این بازی حساسیت خاص خودش را دارد.»

وی در پایان گفت: «اگر مقابل کانادا هم ظاهر شویم و در برابر آنها به پیروزی برسیم قطعا شرایط تیم تغییر خواهد کرد فعلاً باید بچه ها به بازی روز دوشنبه مقابل ونزوئلا فکر کند پیروزی در برابر این تیم به لحاظ روحی روانی به بازیکنان کمک بسیار زیادی می‌کند. با این حال باید بدانیم که بازی برابر لهستان و پیروزی مقابل این تیم تمام شده است و از حالا به بعد باید به فکر بازی های بعد باشیم المپیک جای بهترین تیم ها ست و هیچ حریفی ساده نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار