رییس کل دادگستری استان کرمان:

قضات محاکم کیفری قبل از صدور حکم با خانواده زندانیان دیدار و وضع آنها را بررسی کنند

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در تمامی زندان‌های استان کرمان تا هفته آینده راه‌اندازی می‌شوند

کرمان(پانا) - رییس کل دادگستری استان کرمان بر تامین زیرساخت های لازم به منظور استقرار واحدی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان های شهرستان ها تاکید کرد و گفت پیگیری های لازم برای راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در تمامی زندان‌های استان کرمان تا هفته آینده انجام شده است.

کد مطلب: ۱۲۰۲۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
قضات محاکم کیفری قبل از صدور حکم با خانواده زندانیان دیدار  و وضع آنها را بررسی کنند

یدالله موحد در نشست مشترک با مدیرکل زندان های استان و نیز ارتباط ویدئو کنفرانس با تعدادی از روسای حوزه های قضایی و دادستان های استان افزود: در فضای کرونایی کنونی و شرایطی که جامعه با آن روبرو است باید هر چه بیشتر از رفت و آمدها کاسته و با استفاده از فناوری های نوین به نحوی اقدام کرد که ضمن افزایش سرعت و صحت کار، اتقان کار نیز افزایش یابد.

وی بر استقرار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان های استان در کوتاه ترین زمان ممکن تاکید کرد و گفت: بهره گیری از ظرفیت فناوری های نوین در قوه قضاییه به صورت جدی دنبال می شود و در حوزه زندان ها؛ استانی در این مسابقه خدمت موفق خواهد شد که هر چه بیشتر بتواند به زندانیان، خانواده زندانیان و سایر اقشار جامعه خدمات رسانی کند.

موحد در ادامه کاهش جمعیت کیفری زندان ها را امری بسیار مهم برشمرد و تأکید کرد: این موضوع باید از سوی دادستان ها و روسای زندان ها مورد توجه ویژه قرار گیرد و در پرونده های مهم باید مجازات زندان برای حفظ و ارتقای نظم و امنیت جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برای پرونده های سبک ضرورتی ندارد با قرار تامین کیفری فرد را وارد زندان ها کنیم زیرا این اقدام موجب افزایش جمعیت کیفری زندان ها می شود.

رئیس دادگستری استان کرمان، بر بهره گیری از ظرفیت هیات های حل اختلاف و ایجاد تراز بین طرفین دعوا به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان ها تاکید کرد و ادامه داد: تاکنون درخواست های مددجویان زندان ها از مسئولان قضایی در جریان بازدیدها از زندان به صورت دستی ارائه می شد و با ایجاد زمینه دریافت درخواست های زندانیان به صورت الکترونیک می توان با همکاری دادستانها و روسای حوزه های قضایی برای بررسی درخواست های آنها به نحو مناسب تری اقدام کرد.

وی با اشاره به این مطلب که بازدید از زندان ها باید از برنامه های مستمر روسای حوزه های قضایی، دادستان ها و قضات باشد، تصریح کرد: همواره تاکید شده است که قضات به ویژه قضات محاکم کیفری قبل از صدور حکم، دیداری با خانواده های زندانیان داشته باشند و وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آنها را بررسی کنند زیرا یقینا این بازدید ها موجب می شود که احکام واقعی تر و عینی تر صادر شود.

وی خاطرنشان کرد: کار دیدار با خانواده زندانیان قبل از صدور حکم در مرکز استان آغاز شده و بسیار تاثیرگذار بوده است زیرا با این اقدام قاضی براساس شناخت موقعیت و وضعیت متهم و خانواده وی اقدام به صدور حکم می کند.

وی با اشاره به اثرگذاری بازدید از خانواده ها در صدور احکام قضات، گفت: باید برنامه استانی برای بازدید قضات و دادستان ها از زندان ها تدوین و اجرایی شود.

وی بر ایجاد انگیزه به منظور راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان های شهرستان ها تاکید کرد و ادامه داد: برخی از مدیران دفاتر خدمات ارتباطی با نگاه خیرخواهانه برای کمک به مددجویان زندان ها اقدام به راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می کنند که جای تقدیر دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار