هانی‌زاده، تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

پگاسوس؛ اسرائیل و کنترل اطلاعاتی جهان

رژیم صهیونیستی بدافزار پگاسوس را به کشورهای حوزه خلیج فارس فروخته است/موساد تحرکات بیش از ۱۵هزار شخصیت جهان را کنترل می‌کند/پگاسوس امنیت روانی و تعاملات سیاسی کشورها را به‌شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد

تهران (پانا) - هانی‌زاده، تحلیلگر ارشد مسائل خاورمیانه می‌گوید رژیم صهیونیستی از سال 2016 نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس (شرکت صهیونیستی NSO) را بر روی بیش از 50هزار تلفن رهبران تاثیرگذار کشورهای جهان نصب کرده است؛ شرکتی خصوصی که زیر نظر وزارت جنگ، وزارت خارجه، وزارت دادگستری و سازمان‌های جاسوسی موساد، شاباک و شین بیت به سرپرستی وزیر جنگ اسرائیل اداره می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۲۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
پگاسوس؛ اسرائیل و کنترل اطلاعاتی جهان

یک نرم افزار که توسط یک شرکت خصوصی اسراییلی ساخته شده باعث جاسوسی از هزاران خبرنگار، فعال و سیاستمدار در سرتاسر جهان شده است. نرم افزار پگاسوس ساخت شرکت اسراییلی NSO نوعی ویروس جاسوسی در خود دارد که به وسیله آن تلفن همراه یا لپ تاپ هزاران خبرنگار، فعال و سیاستمدار در سرتاسر جهان را هک کرده و مورد جاسوسی قرار داده است. براساس تحقیقات مشترکی که از سوی گاردین، واشنگتن پست و لوموند انجام شده، از سال 2016 که این نرم‌افزار معرفی شده، بیش از 50 هزار کاربر داشته است. با اینکه معلوم نیست از همه این 50 هزار مشتری جاسوسی شده باشد اما تعداد تلفن های همراهی که هک شده بسیار زیاد است.

براساس این تحقیق، از خبرنگاران و فعالان منتسب به الجزیره، ال‌پاییس، خبرگزاری فرانسه، وال استریت ژورنال، فرانس24، سی ان ان، نیویورک تایمز، واشنگتن پست، رادیو اروپای آزاد، واشنگتن تایمز، لوموند، اکونومیست، بلومبرگ، گاردین، صدای آمریکا و رویترز جاسوسی شده است. برخی فعالان حقوق بشری در گروه عفو بین‌الملل نیز هدف جاسوسی این نرم افزار اسراییلی قرار گرفته‌اند. این شرکت اسراییلی مدعی است نرم افزار پگاسوس علیه گروه‌های تبهکار و تروریستی است اما گاردین تصریح کرده که این نرم‌افزار برای جاسوسی از خبرنگاران، فعالان و سیاستمداران دنیا ساخته شده است.

براساس گزارشی که از سوی یک سازمان غیر دولتی به نام «فوربیدن استوریز» و «عفو بین‌الملل» نوشته شده، شرکت جاسوسی اسرائیلی «NSO» این بدافزار را به نام «پگاسوس» به کشورهای استبدادی فروخته است. بدافزار پگاسوس به دولت‌ها اجازه می‌دهد ضمن دسترسی به پیامک‌ها، عکس‌ها، ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی، میکروفن دستگاه‌های تلفن را هم مخفیانه فعال کند. گفته شده علاوه بر 180 روزنامه‌نگار، نام بعضی از سران کشورها و دولت‌ها، اعضای خانواده سلطنتی عرب و مدیران کسب و کارهای بزرگ نیز در این فهرست بوده است. فعالیت شرکت «NSO» را می‌توان وجه دیگری از تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی در قالب تروریسم نرم‌افزاری علیه امنیت جهان دانست که لزوم مقابله جهانی با آن را ضروری می‌سازد.

حسن هانی‌زاده در این باره به گفت: «طی دو هفته گذشته کشف اقدامات جاسوسی رژیم صهیونیستی علیه رهبران و فعالان سیاسی جهان از رهگذر کنترل تلفن‌های همراه آنان، جهان را در بهت و حیرت ناشی از کنترل اطلاعاتی کشورها توسط یک مجموعه کوچک اسرائیلی، فروبرد.»

وی ادامه داد: «اسرائیل از سال 2016 با تاسیس یک شرکت نرم‌افزاری جاسوسی تحت عنوان "N.S.O" یک بدافزار پیچیده جاسوسی موسوم به "پیکاسوس" یا "پگاسوس" را بر روی بیش از 50 هزار تلفن رهبران تاثیرگذار کشورهای جهان نصب کرده است. شرکت خصوص "ان.اس. او" زیر نظر وزارت جنگ، وزارت خارجه، وزارت دادگستری و سازمان‌های جاسوسی موساد، شاباک و شین بیت به سرپرستی وزیر جنگ اسرائیل اداره می‌شود.»

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه اضافه کرد: «تاکنون ملک محمد ششم پادشاه مغرب و امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه و 12 پادشاه و رئیس‌جمهوری کشورهای مختلف جهان نسبت به نصب بدافزار پیکاسوس اسرائیلی بر تلفن‌های همراه خود واکنش نشان دادند. گزارش مشترک رسانه‌های بین‌المللی و 18 نهاد متخصص در حوزه ضد جاسوسی امریکا و اروپا نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی بدافزار پیکاسوس را به برخی کشورهای حوزه خلیج فارس برای استفاده علیه مخالفان خود با قیمت‌های گزاف فروخته است.»

هانی‌زاده گفت: «این اقدام به‌طور طبیعی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است؛ هر چند موساد در جاسوسی علیه بسیاری از رهبران جهان در طول 6 دهه گذشته نقش تاثیرگذاری داشته است.»

این تحلیلگر ارشد مسائل منطقه گفت: «موساد در طول 6 دهه گذشته با تجهیز یک مجموعه پیچیده و مخفی زیرزمینی در جنوب تل‌آویو، کار کنترل تحرکات بیش از 15 هزار شخصیت جهانی که به نوعی با سیاست‌های رژیم صهیونیستی زاویه دارند را آغاز کرد. در این مجموعه صدها جاسوس خبره اسرائیلی با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف رصد رسانه‌های جهانی، رفتار، گفتار، موضع‌گیری و تحرکات هزاران شخصیت هدف را در سراسر جهان کنترل می‌کند.»

وی افزود: «متاسفانه برخی از سازمان‌های جاسوسی امریکا و غرب نیز در کنترل مخالفان سیاست‌های رژیم صهیونیستی به‌ویژه در حوزه فلسطین و جهان عرب با موساد همکاری دارند. ترورهایی که در طول 6 دهه گذشته علیه رهبران فلسطینی در سراسر جهان صورت گرفته نتیجه وجود همکاری تنگاتنگ اطلاعاتی بین نهادهای جاسوسی اسرائیل، امریکا و اروپا بوده است.»

حسن هانی‌زاده در ادامه گفت: «گفته می‌شود موساد علیه روسای جمهوری امریکا نیز جاسوسی می‌کند و هر رئیس‌جمهوری با سیاست‌های رژیم صهیونیستی حتی به‌صورت غیرآشکار مخالفت کند از سوی لابی صهیونیستی مورد تهاجم سیاسی قرار می‌گیرد و حتی ممکن است ترور شود. اتفاقاتی که برای جان اف کندی، ریچارد نیکسون و بیل کلینتون روسای جمهور اسبق ایالات متحده امریکا روی داد نتیجه توطئه مشترک سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل و لابی صهیونیستی امریکا صورت گرفت.»

وی هشدار داد: «امروز جامعه جهانی با یک خطر بزرگی تحت عنوان جاسوسی بدافزاری رژیم صهیونیستی علیه رهبران جهان مواجه است و این موضوع امنیت روانی و تعاملات سیاسی کشورها را به‌شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. شورای امنیت سازمان ملل که باید در این خصوص واکنش مناسبی از خود نشان دهد در برابر پدیده بدافزاری "پیکاسوس" سکوت اختیار کرده و این امر اسرائیل را برای ادامه عملیات جاسوسی در جهان تشویق خواهد کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار