رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت:

فعالیت مشترک بخش دولتی و خصوصی به منظور درمان بیماری های دامی

خبرگزاری پانا:در 4 ماهه اول سال جاری تعداد 39825 راس دام سبک و سنگین مورد معاینه و درمان، تعداد 115 راس دام و 1353 قطعه طیور کالبدگشایی و 195 راس دام تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۲۰۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی با اعلام این خبر گفت: تشخیص و درمان دام ها طیف وسیعی از بیماری ها را در بر می گیرد که به همت متخصصان دامپزشکی در بخش های خصوصی و دولتی (در مناطقی كه دامپزشك بخش خصوصی وجود ندارد) صورت می پذیرد.

دکتر یدا... پورامرالهی افزود: عوامل بیماریزا مهمترین تهدید علیه جمعیت دامی و بهداشت عمومی کشورها می باشد و تامین بهداشت دام، پیشگیری و کنترل بیماری ها مهمترین عامل حفظ سرمایه های دامی، تضمین سرمایه گذاری در این بخش و زمینه ساز تولید مطمئن و پایدار است.

وی در ادامه افزود: معمولا بیماری های دام را بر اساس سرعت انتشار و سرایت بیماری، خسارات اقتصادی، تاثیر بر بهداشت عمومی، وجود برنامه های مبارزه ای ملی-منطقه ای و جهانی و اهمیت در تجارت بین الملل به منظور برقراری مراقبت، اولویت بندی می کنند. در این بین بیماری های مشترك بین انسان و دام از اهمیت ویژه ای برخوردار است كه جزء اولویت های كاری دامپزشكی می باشد.

دکتر پورامرالهی در خصوص تنوع این خدمات گفت: فرآیند درمان شامل بررسی و تشخیص می شود که این روند عملیات مختلفی مانند معاینه، کالبد گشایی، نمونه برداری، دارو درمانی و مشاوره در مورد تغذیه و شرایط محیط نگهداری دام را شامل می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار