گزارش پانا از روند داوری سی و نهمین دوره جشنواره سی و نهم فردا؛

کاظمی: دانش‌آموزان در جشنواره‌ها به فکر اول شدن نباشند، به فکر یاد گرفتن فنون باشند

در سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا ۴ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۳۶۲ نفر- رشته شرکت کننده در گرایش‌ها و رشته‌های مختلف جشنواره حضور داشتند که با توجه به شرایط کرونا استقبال قابل قبولی از این فعالیت شده است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز سه شنبه ۲۹ تیرماه از روند داوری سی و نهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا در اردوگاه شهید باهنر تهران بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: دانش‌آموزان در جشنواره‌ها به فکر اول شدن نباشند، به فکر یاد گرفتن فنون باشند

علیرضا کاظمی صبح امروز به همراه علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی و فرهاد قاسم پور معاون اداره کل از چگونگی داوری آثار سی و نهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا بازدید کرد.

وی در این بازدید با حضور در بخش نقد آثار این جشنواره، شاهد داوری یکی از آثار دانش‌آموزان به صورت مجازی از سوی اساتید و داوران این بخش بود.

دانش‌آموزان شرکت کننده در این جشنواره به فکر اول شدن نباشند

کاظمی در این بازدید گفت: بخش نقادی در جشنواره فرهنگی هنری فردا مورد تاکید ماست یکی از بخش‌های پایه ای این جشنواره بخش نقادی است که اثرات آن می‌تواند در افراد و جامعه مخاطب موثر باشد هرچه بتوانیم متون نقادی را با محوریت شاهنامه به بخش حماسی گسترس دهیم موفق هستیم.

معاون وزیر در ادامه افزود: دانش‌آموزان باید قدر این موقعیت‌ها را بدانند به فکر اول شدن نباشند به فکر یاد گرفتن فنون باشند چراکه این جشنواره ابزاری برای ارتقای توانمندی‌های دانش‌آموران است.

وی همچنین با حضور در بخش شعر این جشنواره تاکید کرد بهره برداری و بهره مندی از نکات اساتید و داوران در این جشنواره اهمیت دارد که باید دانش‌آموزان مدنظر داشته باشند.

کاظمی در روند بازدید از بخش نقد ادبی و هنری این جشنواره گفت: این بخش جدیدا به جشنواره اضافه شده و یکی از ابتکارات جشنواره به شمار می‌آید. دانش‌آموزان در این بخش باید تسلط کافی به سبک‌های شعر داشته باشند این موضوع نیازمند سطح بالایی از دانش است‌.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه این بخش را فرصت ارزشمندی برای کسب مهارت‌های مختلف در زمینه‌های مختلف دانست.

وی همچنین در روند بازدید از بخش هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه این جشنواره اظهار کرد: مجری گری یک استعداد فوق العاده ای است که باید برای دانش‌آموزان تبیین شود.

این جشنواره برابر روال همه ساله در چهار مرحله 1- مدرسه 2- منطقه 3- استانی و 4- کشوری به صورت فرآیند محور برگزار می‌شود. پس از دریافت آثار مرحله داوری غیر حضوری آثار برگزار خواهد شد و از بین آثار ارسالی به دبیرخانه در شش بخش شامل هنرهای آوایی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای دستی و تجسمی، آفرینش‌های ادبی، بخش رسانه و فضای مجازی، بخش نقد که در مجموع نزدیک به 80 رشته و گرایش مختلف را شامل می‌شود آثار برگزیده برای رقابت در بخش آنلاین جشنواره انتخاب خواهند شد.

اختتامیه جشنواره سی و نهم هفتم مردادماه خواهد بود

به گزارش پانا، در سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا 4 میلیون و 582 هزار و 362 نفر- رشته شرکت کننده در گرایش‌ها و رشته‌های مختلف جشنواره حضور داشتند که با توجه به شرایط کرونا استقبال قابل قبولی از این فعالیت شده است. برگزاری جشنواره در تمامی مراحل مدرسه، منطقه/ شهرستان، استان در سال جاری به صورت غیرحضوری انجام شد.

مهم ترین تفاوت‌های جشنواره 39 با جشنواره سال‌های قبل اضافه شدن چند رشته جدید به جشنواره برابر نیاز سنجی از مخاطب و شرایط خاص کشور شامل: پادکست، ویدئوکست، تولید نرم افزار موبایل، تولید کتاب الکترونیک و طراحی سایت، (در بخش رسانه و فضای مجازی)؛ نقد داستان، نقد شعر، نقد فیلم، نقد موسیقایی، نقد بازی‌های رایانه ای (در بخش نقد)؛ همچنین رشته‌های لالایی خوانی (در بخش هنرهای آوایی ویژه دختران)؛ رشته‌های نمایش‌های منولوگ (تک نفره) پانتومیم و تئاتر عروسکی دستکشی (در بخش فیلم و هنرهای نمایشی)؛ رشته‌های موشن گرافی، اینفو گرافی، متومونتاژ و داستان مصور (در بخش هنرهای دستی و تجسمی)؛ ایجاد بخش ویژه کانون‌های فرهنگی تربیتی با بیش از 30 رشته و گرایش؛ دبیرخانه مجازی و حذف دبیرخانه سنتی آن؛ برگزاری مرحله آنلاین به جای مرحله حضوری؛ پخش برنامه‌هایی از آثار دانش‌آموزان در ایام مرحله آنلاین در بستر شاد و شبکه امید برای همه علاقه مندان؛ برگزاری افتتاحیه و اختتامیه جشنواره به صورت غیرحضوری و مجازی است.

گفتنی است اختتامیه این دوره از جشنواره هفتم مردادماه همزمان با عید غدیر خم برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار