وقوع زلزله شدید در مرز استان‌های بوشهر و فارس

تهران (پانا) - زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر مرز استان‌های بوشهر و فارس را لرزاند.

کد مطلب: ۱۲۰۰۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
وقوع زلزله شدید در مرز استان‌های بوشهر و فارس

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۷ در مقیاس ریشتر مرز استانهای بوشهر و فارس - حوالی خشت را در ساعت ۱۹:۰۴:۱۹ لرزاند.

مختصات این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی 51.23، عرض جغرافیایی 29.67 و عمق 11 کیلومتری زمین رخ داده است.

این زمین‌لرزه در 16 کیلومتری خشت (فارس)، 21 کیلومتری وحدتیه (بوشهر) و 22 کیلومتری کنار تخته (فارس) رخ داده است.

در پی وقوع این زمین‌لرزه، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امدادونجات هلال احمر اعلام کرد که با وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در مرز استان‌های فارس و بوشهر بلافاصله دو تیم ارزیاب از استان فارس و دو تیم هم از استان بوشهر به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

همچنین مهدی ولی پور، رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر اعلام کرد که استان‌های اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان، خوزستان و یزد به همراه ۵ تیم هلال احمر از شیراز، فراشبند، ممسنی، کازرون و رستم در حالت آماده باش هستند.

رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر همچنین خاطرنشان کرد: تاکنون ۶ تیم ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله زده اعزام شده و طبق بررسی ها گزارشی مبنی بر ایجاد خسارت هم اعلام نشده است.

اعزام اعضای خانه‌هلال بوشهر به مناطق زلزله‌زده

همچنین غلامرضا حاحیانی، مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر گفت: کانون وقوع زلزله حوالی شهرستان خشت از توابع استان فارس و مرز بوشهر رخ داد و شدت آن به حدی بود که در شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم و دشتستان نیز احساس شده است. در اولین لحظات وقوع این زمین لرزه تیم های ارزیاب به تعداد ۴ تیم و اعضای خانه‌های هلال روستاها و شهرهای نزدیک به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از آماده باش تیم های عملیاتی این جمعیت خبر داد و از مردم خواست آرامش خود را حفظ کرده و از رفتن به مناطق پرخطر پرهیز کنند. گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی و همچنین استعلام از خانه های هلال و دهیاران منطقه، حاکی از این است که این زمین لرزه خسارات جانی و مالی نداشته است.

سکونت بیش از ۲ هزار نفر در شعاع ۱۵ کیلومتری زلزله

حسین درویشی، مدیرعامل هلال احمر فارس نیز در پی وقوع این زمین‌لرزه گفت: براساس آمار جمعیتی تا شعاع ۱۵ کیلومتری مرکز زلزله ٢٤١٧ نفر شامل ۶۵۹ خانوار با ١٢١٢ نفر مرد و ١٢٠٥ نفر زن سکونت دارند. در این محدوده ۳۶ روستا وجود دارد.

پایداری وضعیت شبکه آب و برق در منطقه زلزله‌زده استان‌ فارس

میثم جعفرزاده، مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو درخصوص آخرین وضعیت شبکه‌های آب و برق خشت در مرز استان‌های بوشهر و فارس پس از زلزله ۵.۷ ریشتری در عمق ۱۱ کیلومتری افزود: این زلزله نبستا شدید در حوالی خشت در مرز استان‌های بوشهر و فارس رخ داد که تا این لحظه وضعیت شبکه‌های آب و برق در منطقه زلزه‌زده پایدار است.

وی ادامه داد: به‌دلیل شرایط جوی پیش‌بینی شده در استان، تیم‌های عملیاتی منطقه از قبل در آمادگی کامل قرار داشتند.

مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو با بیان اینکه آماده‌باش تیم‌های عملیاتی همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: بازدیدهای تک مشترک در مناطق روستایی نیز در حال انجام است.

قوسیان مقدم، سخنگوی هلال احمر نیز درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده گفت: زلزله تاکنون خسارتی نداشته است.

وضعیت در خشت عادی شد

حسین درویشی، مدیرعامل هلال احمر استان فارس گفت: تیم های ارزیاب استان فارس همه مناطق متاثر از زلزله را بررسی کردند؛ وضعیت در خشت کاملا عادی است و امشب دو تیم از هلال احمر در بخشداری حضور خواهند داشت تا در صورت نیاز نسبت به امدادرسانی اقدام شود.

به گفته وی، فاصله‌ خشت تا اولین پایگاه امداد و نجات حدود ۲۰ دقیقه است که این پایگاه و همه‌ی عوامل امدادی هلال‌احمر کازرون و استان فارس امشب در حالت آماده باش هستند. همچنین با توجه به عدم خسارت در کانون زلزله و حوالی آن پایان عملیات ارزیابی و امدادرسانی اعلام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار