رخشانی‌مهر: اهداف تربیتی در پروژه‌های آموزشی بزرگ محقق می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جلسه قطب شهید شوشتری نیشابور گفت اهداف تربیتی در پروژه‌های آموزشی بزرگ محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۰۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر: اهداف تربیتی در پروژه‌های آموزشی بزرگ محقق می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی مهر معاون عمرانی وزیر آموزش پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جلسه ای که پیش از ظهر امروز در نیشابور برگزار شد با اشاره به مدیریت سبز و لزوم صرفه جویی در منابع گفت: باید مدارسی بسازیم که بتوانیم در آن از نور طبیعی استفاده کنیم.

وی با اشاره به تعداد پروژه های در دست اجرای قطب شهید شوشتری نیشابور گفت: 136 پروژه با 320 کلاس درس در حال اجرا در نیشابور داریم یعنی به طور متوسط هر پروژه مشتمل بر حدود 2.5 کلاس درس می باشد، که به این معنی است در حال ساخت پروژه های کوچک هستیم در حالی که اصلا هدف این نیست و اهداف سند تحول می گوید باید به سمت پروژه های بزرگ و مجتمع های آموزشی برویم که البته ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد اما به راحتی می توان این تعداد پروژه را به 90 پروژه تبدیل کرد .

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: در دنیا نیز پروژه های آموزشی در مقیاس های بزرگ انجام می شود چرا که هم فنی و هم اقتصادی است و از همه مهمتر اینکه حرکت به سمت بهره برداری از پروژه های بزرگ تحقق اهداف و آثار تربیتی و آموزشی را نیز به دنبال دارد.

رخشانی مهر خاطر نشان کرد: ما در این دوره و در شرایط سخت به سراغ مسائل مزمن در آموزش و پرورش رفتیم که خیلی از آن ها قابلیت رسانه ای شدن ندارد. امروزحدود دو سال است که مدارس خشت و گلی را از کشور جمع کرده ایم، سال گذشته حداقل با صرف دو هزار میلیارد تومان بخاری های نفتی را از مدارس جمع آوری کردیم و امسال 300 میلیارد تومان در کشور برای خرید تجهیزات هنرستانی پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار