نیشابور، اولین شهر بدون مدرسه فرسوده در کشور خواهد بود

مشهد (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد طی تفاهم نامه منعقد شده با یک خیر نیک‌اندیش؛ ١۴٢ پروژه آموزشی با ۶٧۶ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر ۶٠٠ میلیارد تومان طی بازه زمانی چهار ساله به بهره برداری خواهد رسید و با افتتاح این پروژه ها نیشابور اولین شهرستان کشور بدون مدرسه فرسوده خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۰۰۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نیشابور، اولین شهر بدون مدرسه فرسوده در کشور خواهد بود

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در آیین افتتاح پروژه‌های آموزش و پرورش شهرستان نیشابور با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، با اشاره به جایگاه ممتاز مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان در سطح کشور گفت: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به لحاظ حجم و کیفیت پروژه‌های اجرایی جزو برترین‌ها در سطح کشور است.
وی با بیان اینکه سال گذشته دستگاه تعلیم و تربیت استان بالاترین حجم افتتاحیه پروژه ها را داشته است تصریح کرد: ۶٠٠ پروژه در حال اجرا در سطح استان داریم که بخشی توسط خیرین، بخشی به صورت مشارکتی و بخشی از محل اعتبارات دولتی به بهره برداری خواهند رسید.
خدابنده با بیان اینکه امروز ۲۸ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در شهرستان نیشابور با اعتباری حدود ۴۲ میلیارد تومان به صورت متمرکز به بهره برداری خواهند رسید گفت: ۸۰ پروژه مشارکتی توسط خیرین نیک اندیش همچون مهندس وکیلی، تاکنون به بهره برداری رسیده است. ۱۸ پروژه در حال ساخت هستند و به زودی عملیات اجرایی دو پروژه آغاز خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه تمام مدارس فرسوده در سطح شهرستان نیشابور طی چهار سال آینده بازسازی خواهند شد، تصریح کرد: همچنین طی تفاهم نامه منعقد شده با این خیر نیک اندیش ١۴٢ پروژه آموزشی با ۶٧۶ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر ۶٠٠ میلیارد تومان طی بازه زمانی چهار ساله به بهره برداری خواهد رسید و با افتتاح این پروژه ها نیشابور اولین شهرستان کشور بدون مدرسه فرسوده خواهد بود.
در ابتدای جلسه علیرضا کلیدری مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیشابور با بیان اینکه راه توسعه پایدار جوامع توجه ویژه به مدرسه و کلاس درس است افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، معلمین افسران سپاه پیشرفت کشور هستند.
وی تربیت و آموزش و پرورش دانش‌آموزان را یک فرصت دائمی دانست و گفت: ۱۰۲ میلیارد پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در نیشابور در حال احداث است که امروز ۴۲ میلیارد آن رسماً به بهره‌برداری می‌رسد و الباقی پروژه‌ها تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
کلیدی با اشاره به انعقاد بزرگترین تفاهم‌نامه مدرسه سازی کشور توسط خیر نیک اندیش آقای وکیلی در شهرستان نیشابور اظهار کرد: ۴۸ پروژه آموزشی، ۱۰ پروژه پرورشی و فرهنگی و پنج پروژه ورزشی در شهرستان نیشابور به بهره‌برداری خواهند رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار