همایش روز قلم در نیشابور برگزار شد

نیشابور (پانا) - مراسم گرامیداشت روز قلم و تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش نشابور در محل سالن اجتماعات دبیرستان فرزانگان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۸۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
همایش روز قلم در نیشابور برگزار شد

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور عصر امروز را عصر توسعه بشری دانست و گفت: جامعه بشری به این جمع بندی رسیده است که برای توسعه آگاهی، باید انسان های توسعه یافته داشته باشیم و آنها افراد متفکری هستند که صاحب قلم و اندیشه اند.

علیرضا کلیدری افزود: وجه تمایز بشری ریشه در همین اندیشه ها دارد و نیشابور میراث دار یک گذشته پربار و عمیق و فرهنگی است.

وی نیشابور را کامل ترین و زیباترین تابلو معرفی کرد و ادامه داد: در این شهرستان اندیشمندان مختلف در بخش های مختلف حضور داشته و باعث شده است این شهر تاریخی، چکیده ای از ایران بزرگ نامیده شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور نیز در این مراسم از صاحبان قلم و اندیشه تقدیر کرد و گفت: درک صحیح از قلم و جایگاه قلم بسیار دشوار است ولی وظیفه هر کارگزار نظام است که محیط پیرامونی خود را شناخته و بر اساس شناخت، تصمیم سازی و تصمیم گیری را برای اعتلای آن جامعه اتخاذ کند.

علیرضا قامتی، نیشابور را به عنوان یک کیمیا در بخش ها و عرصه های مختلف دانست و خاطر نشان کرد: این شهر منشا اثر و فکر در تاریخ بوده است و شرط اول پژوهش و نوشتن به دست گرفتن تقواست که باید آن را در کار خود لحاظ کنید چرا که اثرهای شما انسان می سازد پس باید خوب آن را بسازید.

وی بیان کرد: تکنولوژی مبدا تغییر است و از شما به عنوان افرادی که قلم به دست گرفته اید، انتظارات زیادی است.

اجرای سرود گروهی دانش آموزان دبستان دادپور، اجرای دکلمه با موضوع قلم و شهید توسط دانش آموزان بلوکی و اسدی، شعرخوانی توسط استاد صفادل، تجلیل از پژوهشگران برتر فرهنگی و تجلیل از مولفان کتاب جدید از جمله برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار