کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس در اولین فرصت برگزار شود

تهران (پانا) - رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس تاکید کرد که با تعیین وزرا در دولت سیزدهم، رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس نیز مشخص می‌شود و انتظار است در اولین بازه زمانی ممکن، پانزدهمین دور از نشست‌های این کمیسیون برگزار شود.

کد مطلب: ۱۲۰۰۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس در اولین فرصت برگزار شود

به گزارش بخش رسانه‌ای سفارت ایران در مینسک، «ابوالفضل عمویی» رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس که در راس هیاتی از اعضای این گروه برای گفت‌وگو با مقامات بلاروسی به مینسک سفر کرده است، با «والری میتسکوویچ» نایب رییس اول مجلس نمایندگان شورای ملی بلاروس دیدار و گفت‌وگو کرد.

عمویی در ابتدای این دیدار، با اشاره به علاقه‌مندی مجلس شورای اسلامی به حفظ، توسعه و تحکیم روابط پارلمانی میان ایران و بلاروس بر ضرورت تعامل و سفر متقابل مقامات دو کشور برای ایجاد تحرک در روابط فیمابین تاکید کرد.

وی با ابراز خرسندی از روند همکاری‌های ایران و بلاروس در مجامع بین‌المللی گفت: دو کشور در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری‌های خوبی داشته‌اند. تداوم و تقویت این روند، کمک بسزایی به افزایش سطح همکاری‌های فیمابین خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به حجم پایین مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور، بر ضرورت تلاش مقامات ایران و بلاروس برای افزایش سطح مبادلات اقتصادی فیمابین تاکید کرد.

عمویی با اشاره به نقش کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی فیمابین اظهار داشت: در کمتر از یک ماه آینده دولت جدید در ایران مستقر خواهد شد. با تعیین وزرا، رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس نیز مشخص می‌شود. انتظار داریم در اولین بازه زمانی ممکن، پانزدهمین دور از نشست‌های این کمیسیون برگزار شود.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس تسهیل صدور روادید، تشکیل اتاق بازرگانی مشترک ایران و بلاروس، برقراری پرواز مستقیم میان تهران و مینسک و همکاری در زمینه انرژی‌های فسیلی و نوین را از زمینه‌های مورد علاقه و مستعد همکاری دو طرف برشمرد و بر آمادگی طرف ایرانی برای گفت‌وگو جهت همکاری در این حوزه‌ها تاکید کرد.

والری میتسکوویچ، نایب رییس اول مجلس نمایندگان شورای ملی بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت توسعه همکاری‌ها با ایران برای کشورش تصریح کرد: بلاروس سیاست ارتباط چند وجهی با سایر کشورها را دنبال می‌کند. به نظر ما دنیا فقط غرب نیست و از این منظر، روابط دوستانه با ایران برای بلاروس دارای اهمیت فراوانی است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران خاطرنشان کرد: برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران را به شما تبریک می‌گویم. امیدوارم در دوره جدید پیش‌رو، شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط دوستانه فیمابین باشیم.

نایب رییس اول مجلس نمایندگان شورای ملی بلاروس افزود: ما برای ارتباط با پارلمان ایران و گفت‌وگو با نمایندگان پارلمان‌ها ارزش زیادی قائل هستیم و به نظر ما گفت‌وگوهای این‌چنینی به افزایش سطح درک متقابل و تامین منافع ملت‌ها کمک شایانی می‌کند.

میتسکوویچ با بیان اینکه برگزاری جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی دو طرف به تحرک روابط کمک زیادی می‌کند، ابراز کرد: هم‌اکنون حجم روابط متناسب با ظرفیت‌های دو کشور نیست. باید با برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و اجرای توافقات موجود که در گذشته منعقد شده‌اند، به افزایش مبادلات فیمابین تا سطح ظرفیت‌ها، کمک کرد.

«غلامحسین رضوانی»، «مهدی سعادتی بیشه‌سری»، «مصطفی طاهری» و «شیوا قاسمی‌پور» از دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران هم در این دیدار حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار