معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خبر داد:

18 مقام کشوری توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در مسابقات فرهنگی و هنری کسب شد

یاسوج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در جلسه سازماندهی نیروی انسانی که با حضور معاونان پرورشی شهرستانها و مناطق در باشگاه فرهنگیان یاسوج برگزار شد، از کسب 18 مقام کشوری توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان استان در مسابقات فرهنگی و هنری امسال خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
18 مقام کشوری توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در مسابقات فرهنگی و هنری کسب شد

در ابتدای این برنامه ابتدا روسای ادارات حوزه پرورشی استان و معاونان پرورشی شهرستانها و مناطق، نقطه نظرات خود را بیان کردند، سپس سید بهاء الدین ملک حسینی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل با اشاره به نامه امام علی(ع) به عثمان بن حنیف کارگزار مصر که اگر به روش او که دو جامه کهنه و دو قرص نان قناعت می‌کرد، نمی‌توانند زندگی کنند با رعایت تقوا، کوشش در عبادت، پاکدامنی و درستی او را یاری کنند، خطاب به معاونان پرورشی شهرستانها و مناطق اظهار کرد: در حوزه پرورشی نیز باید از سخن مولا در مسائل مالی، اخلاقی استفاده کنیم.
ملک حسینی تاکید کرد: در سند تحول آموزش و پرورش به صراحت آمده است باید دانش آموزانی تربیت کنیم در تراز جمهوری اسلامی که بعد از فارغ التحصیلی به درجه ای از حیات طیبه رسیده باشند.
معاون پرورشی استان با بیان اینکه باید از مدیر مدرسه مسائل و مشکلات مختلف حوزه پرورشی را مطالبه کنیم نه از معاون یا مربی پرورشی، گفت: مدیر مدرسه تنها مدیر آموزشی نیست و مدیر پرورشی نیز است.
ملک حسینی انتخاب معاون پرورشی مدرسه را بسیار مهم بیان کرده و اظهار کرد: سهم معاون‌پرورشی ادارات در فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران و معاونان مدرسه مشخص است و باید معاونان سهم خودشان را از انتصابات در مدرسه از مدیر آموزش و پرورش مطالبه کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: در آموزش و پرورش ما بیشتر نه از نظر کمی بلکه از نظر کیفی با کمبود نیروی انسانی مواجهه هستیم.
وی سرباز طلبه ها را از نیروهای انسانی برشمرد که با حکم مقام معظم رهبری جذب آموزش و پرورش شدند و گفت: نحوه به کارگیری این نیروها عینا مانند نیروهای سرباز معلم است و در تابستان باید از آنها در دارالقرآن ها و کانون ها استفاده شود.
ملک حسینی افزود: حضور سرباز طلبه ها در کلاس بدون لباس روحانیت ممنوع است و باید معمم باشند.
وی با بیان اینکه در سال های قبل ۱۵٠٠ ساعت مجوز حق التدریسی به ما اختصاص داده بودند، گفت: امسال سهم حوزه پرورشی از نظر جذب نیروی انسانی نزدیک به 50درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزس و پرورش استان در پایان با اشاره به اشعار لسان الغیب حافظ شیرازی که دوجهی هستند و هم جنبه تشویقی دارند و هم جنبه تنبیهی؛ چند بیت از دیوان این شاعر بزرگ ایرانی را جهت تشویق و تذکر به معاونان پرورشی شهرستانها و مناطق به عنوان حسن ختام برنامه خوانش کرد:

معاشران گره از زلف یار باز کنید
شبی خوش است بدین قصه‌اش دراز کنید
حضور خلوت انس است و دوستان جمعند
و ان یکاد بخوانید و در فراز کنید
*******
رباب و چنگ به بانگ بلند می‌گویند
که گوش هوش به پیغام اهل راز کنید
به جان دوست که غم پرده بر شما ندرد
گر اعتماد بر الطاف کارساز کنید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار